Velkommen til din sundhedsforsikring via AP Pension

På denne side finder du information om, hvordan du hurtigt og let kommer i gang med behandling, hvis du bliver syg eller kommer til skade - samt hvad du kan bruge din sundhedsforsikring til.

Kontraktformularer

Oplever du problemer med at udfylde formularfelterne, download da pdf-dokumentet til din computer, og åbn det i Adobe Reader.

Når du har udfyldt blanketten, beder vi dig underskrive, indscanne og sende den til os. Du skal vælge ”Mig som kunde” og angive ”Andet” som årsag til kontakt.

AP Pension vil herefter modtage aftalen retur i underskreven stand inden for 5 hverdage.
Skulle det ikke være muligt at overholde de 5 dages ekspeditionstid, vil AP Pension straks modtage besked herom.

IPID produktark

Fra den 1. oktober 2018 stiller ny EU-lovgivning krav til, at alle kunder skal være præsenteret for et IPID-produktark, når de er i en købs- og tilbudsproces. Produktarket skal derfor distribueres til kunden, før en aftale indgås.

Hos Gjensidige Forsikring har vi udarbejdet følgende to produktark, som skal anvendes ved henholdsvis distribution af tilbud på private sundhedsforsikringer og distribution af tilbud på sundhedsforsikringer til erhverv.

Tilmelding af ægtefælle eller samlever

Med din sundhedsforsikring kan du også med fordel tegne en dækning til din ægtefælle/samlever – her gælder forsikringsbetingelser privat

For ægtefæller/samlevere gælder, at undersøgelse og behandling af sygdomme og skader opstået før tilmeldingen, først er dækket efter 6 måneders forsikring. Har din familie haft sundhedsforsikring hos et andet selskab, kan den optjente anciennitet overføres og modregnes i karensen. Dog må der ikke være et slip i mellem de to forsikringer.

Sådan tilmelder du din ægtefælle/samlever
Du kan tilmelde din ægtefælle/samlever ved at logge ind på Min side.

Spørgsmål til din forsikring?

Har du spørgsmål til din forsikring eller en skade, er du velkommen til at kontakte os. Du finder vores kontaktoplysninger herunder. Har du anmeldt en skade, kan du følge din sag ved at logge ind på Min side.

Tlf. 70 10 90 09

Mail: sundhed-team1@gjensidige.dk