Velkommen til din sundhedsforsikring via CA

På denne side finder du information om, hvordan du hurtigt og let kommer i gang med behandling, hvis du bliver syg eller kommer til skade samt hvad du kan bruge din sundhedsforsikring til.

Log ind på Min side for at anmelde

Basis-pakken

Uanset om din sygdom er dækket af sundhedsforsikringen eller ej, hjælper vi!

Gennem sundhedskompasset hjælper vi dig med at finde den hurtigste og mest optimale behandling i sundhedsvæsenet.
Samtidig sikrer vi det bedste samspil mellem de offentlige og de private behandlingsmuligheder.

Vi giver vejledning og rådgivning indenfor

  • Forebyggelse
  • Undersøgelse og behandling
  • Klage og erstatning
Se mere om dækningen

Vores sundhedsforsikring er mere end bare behandling, når skaden først er sket.

Du får nemlig adgang til den forebyggende rådgivningslinje, som kan hjælpe med en bred palette af rådgivning indenfor trivsel- og livsstil. Du kan fx få hjælp til håndtering af stress eller andre problemer i privatlivet, før de vokser sig store og går ud over arbejdsindsatsen.

Se mere om dækningen

Du kan få tilbudt første undersøgelse eller behandling hos en speciallæge i vores landsdækkende og kvalitetssikrede behandlernetværk inden for 10 hverdage, så snart vi har godkendt skaden for at sikre, at skaden ikke udvikler sig yderligere.

Du  kan også få dækket efterkontroller efter udført behandling fx MR-scanning, ultralydsscanning, røntgen og blodprøver. Udgifter til hjælpemidler eller medicin, som er et nødvendigt led i behandling efter operation er naturligvis også dækket.

Læs mere om dækningen

Få undersøgelse og behandling hos en fysioterapeut og/eller kiropraktor. Du kan også få ergoterapi, fodterapi, diætistvejledning og genoptræning efter operation i bevægeapparatet.

Total-pakken

Uanset om din sygdom er dækket af sundhedsforsikringen eller ej, hjælper vi!

Gennem sundhedskompasset hjælper vi dig med at finde den hurtigste og mest optimale behandling i sundhedsvæsenet.
Samtidig sikrer vi det bedste samspil mellem de offentlige og de private behandlingsmuligheder.

Vi giver vejledning og rådgivning indenfor

  • Forebyggelse
  • Undersøgelse og behandling
  • Klage og erstatning
Se mere om dækningen

Med den forebyggende rådgivningslinje har du adgang til sundhedsfaglige eksperter, der bl.a. kan hjælpe dig med rådgivning om, hvordan du kan øge din trivsel, tackle problemer i privatlivet, komme i gang med fysiske livsstilsændringer og give dig værktøjer til, hvordan du håndterer stress.

Se mere om dækningen

Du kan få tilbudt første undersøgelse eller behandling hos en speciallæge i vores landsdækkende og kvalitetssikrede behandlernetværk inden for 10 hverdage, så snart vi har godkendt skaden for at sikre, at skaden ikke udvikler sig yderligere.

Du  kan også få dækket efterkontroller efter udført behandling fx MR-scanning, ultralydsscanning, røntgen og blodprøver. Udgifter til hjælpemidler eller medicin, som er et nødvendigt led i behandling efter operation er naturligvis også dækket.

Læs mere om dækningen

Få undersøgelse og behandling uden henvisning hos en fysioterapeut og/eller kiropraktor. Du kan også få ergoterapi, fodterapi, diætistvejledning og genoptræning efter operation i bevægeapparatet.

Selvom der sjældent tales om hverken misbrug eller ludomani, er det sygdomme som hver dag påvirker tusindvis af danskeres liv. Og derfor er der også hjælp at hente i sundhedsforsikringen, fordi ingen danskeres sundhedstilstand skal sætte begrænsninger for det liv, de ønsker at leve.

Med sundhedsforsikringen kan du få adgang til behandling for misbrug af alkohol, rusmidler og medicin samt spilafhængighed. 

Se mere om dækningen

Alternativ behandling giver medarbejderen mulighed for at få behandlet skader og lidelser i led og muskler, hos akupunktør, zoneterapeut og massør.

Med dækningen kroniske lidelser sikres medarbejdere med kroniske lidelser i bevægeapparatet også behandling.

Psykisk behandling sikrer jeres medarbejdere med mulighed for behandling hos en psykolog, udredning hos en psykiater og adgang til psykologisk krisehjælp.

Ludomani sikrer jeres medarbejdere den nødvendige hjælp til behandling af sin spilafhængighed.

Med Online læge kan medarbejdere få videokonsultationer med en læge uanset hvor medarbejderen er. Medarbejderen kan få stort set den samme hjælp som hos deres praktiserende læge, fx lægefaglig rådgivning, recepter og henvisninger til regionens sygehuse.

Online læge gælder for dig som medarbejder, og din husstand.

Se mere om dækningen

Yderligere fordele uanset pakke

Online Apotek

  • Hurtig adgang til undersøgelse og behandling
  • Øget tryghed i hverdagen
  • Svar inden for 1-2 arbejdsdage, når du har anmeldt dit behov for hjælp
  • Landsdækkende og kvalitetssikret behandlernetværk
  • Online apotek med rabat og gratis levering på tusindvis af apoteksvarer
Se mere om fordelen

Gjensidiges Misbrugslinje

Vi tilbyder alle kunder med sundhedsforsikring et ekstra værditilbud: anonym misbrugsrådgivning via Gjensidiges misbrugslinje. Med misbrugslinjen kan du få anonym vejledning og rådgivning omkring problemstillinger og udfordringer ved at være i eller tæt på en relation med misbrug, herunder også mistanke om misbrug/overforbrug. Linjen vil alene have til formål at rådgive og vejlede om misbrug (fx alkohol, hash, kokain, medicin, ludomani).

Se mere om fordelen

Har du spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål til din forsikring eller en skade, er du velkommen til at kontakte os. Har du anmeldt en skade, kan du følge din sag på Min side. Her har du også mulighed for at skrive til os. Hvis du ønsker at kontakte os telefonisk, har du mulighed for at ringe til os på tlf. 70 10 90 09.

Gode råd til en sundere livsstil

Det er ikke alt man kan forsikre sig mod, men en sund livsstil for både sind og krop kan være en god investering til et længere og bedre liv uden sygdom. Få inspiration fra vores artikler, der hjælper dig til en sundere hverdag.