Velkommen til din sundhedsforsikring via Söderberg og Partners

På denne side finder du information om, hvordan du hurtigt og let kommer i gang med behandling, hvis du bliver syg eller kommer til skade samt hvad du kan bruge din sundhedsforsikring til.

Log ind på Min Side og se din forsikring

Hos Gjensidige tror vi på, at tryg­hed i hverdagen ikke kun handler om at være rask. Det handler også om at være sikret hurtig behandling, hvis man bliver syg eller kommer til skade. Din sundhedsforsikring er derfor din genvej til undersøgelse og behandling.

Dine fordele ved at være omfattet af en sundhedsforsikring

  • Hurtig adgang til undersøgelse og behandling
  • Øget tryghed i hverdagen
  • Svar inden for 1-2 arbejdsdage, når du har anmeldt dit behov for hjælp
  • Landsdækkende og kvalitetssikret behandlernetværk

Sådan dækker din sundhedsforsikring

Hvad kan jeg få hjælp til

Alternativ behandling giver dig mulighed for at få behandlet skader og lidelser i led og muskler, hos akupunktør, zoneterapeut og massør.

Få undersøgelse og behandling uden henvisning hos en fysioterapeut og/eller kiropraktor. Du kan også få ergoterapi, fodterapi, diætistvejledning og genoptræning efter operation i bevægeapparatet.

Med dækningen kroniske lidelser bliver du sikret behandling i bevægeapparatet.

Få behandling for alkohol-, rusmiddel og medicinmisbrug.

  • Ingen begrænsninger på antal forløb og dækkes med maksimalt 85.000 kr. Dækningen omfatter også behandling for spilafhængighed.
  • Dækkes i op til 3 måneder med maksimalt 60.000 kr.
Se mere om dækningen

Du har mulighed for at få undersøgelse og behandling af skader i muskler, led, bindevæv og nerver med manuelle teknikker hos en osteopat. Der tilbydes op til 10 behandlinger om året, og behandlingerne tilbydes udelukkende på bevægeapparatslidelser både inden og uden for Gjensidiges eget behandlernetværk. Behandlinger foretaget uden for netværk dækkes med 500 kr. pr. behandling.

Dækningen tilbydes kun frem til 60 år.

Du kan få tilbudt første undersøgelse eller behandling hos en speciallæge i vores landsdækkende og kvalitetssikrede behandlernetværk inden for 10 hverdage, så snart vi har godkendt skaden for at sikre, at skaden ikke udvikler sig yderligere.

Du  kan også få dækket efterkontroller efter udført behandling fx MR-scanning, ultralydsscanning, røntgen og blodprøver. Udgifter til hjælpemidler eller medicin, som er et nødvendigt led i behandling efter operation er naturligvis også dækket.

Se mere om dækningen

Psykisk behandling sikrer dig mulighed for behandling hos en psykolog, udredning hos en psykiater og adgang til psykologisk krisehjælp.

Uanset om din sygdom er dækket af sundhedsforsikringen eller ej, hjælper vi!

Gennem sundhedskompasset hjælper vi dig med at finde den hurtigste og mest optimale behandling i sundhedsvæsenet.
Samtidig sikrer vi det bedste samspil mellem de offentlige og de private behandlingsmuligheder.

Vi giver vejledning og rådgivning indenfor

  • Forebyggelse
  • Undersøgelse og behandling
  • Klage og erstatning
Se mere om dækningen

Med den forebyggende rådgivningslinje har du adgang til sundhedsfaglige eksperter, der bl.a. kan hjælpe dig med rådgivning om, hvordan du kan øge din trivsel, tackle problemer i privatlivet, komme i gang med fysiske livsstilsændringer og give dig værktøjer til, hvordan du håndterer stress.

Se mere om dækningen

Med Online læge kan medarbejdere få videokonsultationer med en læge uanset hvor medarbejderen er. Medarbejderen kan få stort set den samme hjælp som hos deres praktiserende læge, fx lægefaglig rådgivning, recepter og henvisninger til regionens sygehuse.

Online læge gælder for dig som medarbejder, og din husstand.

Se mere om dækningen

Med en udvidet helbredsundersøgelse får medarbejder øget viden om deres aktuelle helbred – og om der er tilstande, som de bør reagere på. Helbredsundersøgelsen varer ca. 1-2 timer. Forud for undersøgelsen tilsendes et spørgeskema vedrørende medarbejdernes helbred.

Hvis du har brug for hjælp

Udredning, operation eller behandling af sygdom og skade hos alle dine børn under 24 år. Det gælder både ude- og hjemmeboende børn i Danmark og Grønland, herunder dine, mine og vores. Vi anbefaler, at du registrerer dine børn online på Min side under ”Opret min familie”. På den måde kan vi hurtigt identificere dem, hvis de skal have hjælp via forsikringen.

Opret dine børn

Vi dækker altid skader, sygdomme og lidelser jf. vores gældende forsikringsbetingelser. De gældende forsikringsbetingelser finder du nedenfor eller ved at logge ind på Min side på vores hjemmeside.

  1. Forsikringsbetingelser 
  2. IPID-ark
  3. Infoark

Med din sundhedsforsikring kan du også tegne dækning til din ægtefælle/samlever.

Pris for din ægtefælle/samlever: kr. 2.637.
Årlig pris pr. person inkl. skadesforsikringsafgift på 1,1% af prisen på forsikringen og garantifondsbidrag på 40 kr. 
Prisen gælder til og med d. 01.03.2023.

For ægtefæller/samlevere gælder det, at undersøgelse og behandling af sygdomme og skader opstået før tilmelding, først er dækket efter 6 måneders forsikring (karensperiode). Har din familie haft sundhedsforsikring hos et andet selskab, kan den optjente anciennitet overføres og modregnes i karensen. Dog må der ikke være et slip imellem de to forsikringer.

Du tilmelder din ægtefælle/samlever ved at klikke på linket herunder og udfylde formularen. Det er også her, du kan se de gældende forsikringsbetingelser. Ægtefæller/samlevere og børn er dækket af vores private forsikringsbetingelser. Find produktark (IPID) her.

Første opkrævning er gratis. Tilmelder du din sundhedsforsikring til Betalingsservice, undgår du fremtidige opkrævningsgebyrer på 50 kr. pr. opkrævning. Tilmeld dig Betalingsservice her.

Tilmeld ægtefælle/samlever

Når vi modtager din skadeanmeldelse, behandler vi den altid inden for 1-2 arbejdsdage. 

Trin 1: Har du en henvisning? 
I nogle tilfælde skal du have en lægehenvisning klar, når du anmelder din sag. Derfor anbefaler vi, at du kontakter din egen læge for en vurdering af dit behov for behandling.

Trin 2: Udfyld en skadeanmeldelse 
Du skal nu udfylde en skadeanmeldelse. Det gør du let og hurtigt på Min side - husk at have dit NemID klar til login.

På Min side kan du både uploade din henvisning og udfylde en samtykkeerklæring, så vi har mulighed for at indhente, anvende og videregive de oplysninger, som er relevante for vores behandling af din sag. 

Du kan også anmelde dit behandlingsbehov telefonisk i vores sundhedscenter. Ring da på tlf. 6520 2120. Vær opmærksom på, at du efterfølgende skal logge ind på Min side for at afgive samtykke og evt. uploade din lægehenvisning.

Gå til Min side

I en travl hverdag kan det være svært at finde tid til at besøge lægen, og det kan være svært at komme igennem til lægen på telefonen. Derfor er der til din sundhedsforsikring tilvalgt onlineplatformen Online Læge, som giver dig mulighed for at modtage bl.a. lægefaglig rådgivning, når du har tid til det.

Se mere om Online Læge

Yderligere fordele

  1. Du kan kontakte Den forebyggende rådgivningslinje -  vi er her for dig både på trivsel- og livsstilsspørgsmål. 
  2. Du kan kontakte Sundhedskompasset. Sundhedsrådgiveren kan med sin sundhedsfaglige baggrund hjælpe dem med at navigere i det offentlige sundhedsvæsen med udgangspunkt i dine patientrettigheder og kan følge dem gennem hele behandlingsforløbet.

Gode råd til en sundere livsstil

Det er ikke alt man kan forsikre sig mod, men en sund livsstil for både sind og krop kan være en god investering til et længere og bedre liv uden sygdom. Få inspiration fra vores artikler, der hjælper dig til en sundere hverdag.

Har du spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål til din forsikring eller en skade, er du velkommen til at kontakte os. Har du anmeldt en skade, kan du følge din sag på Min side. Her har du også mulighed for at skrive til os. Hvis du ønsker at kontakte os telefonisk, har du mulighed for at ringe til os på tlf. 70 10 90 09.