COVID-19: Sådan dækker din forsikring
Informationen er senest opdateret 30. september 2022. Nedenfor finder du svar på en række spørgsmål i forbindelse med corona.

Ønsker du at afbestille din rejse?
I tilfælde af, at du ønsker at afbestille din rejse, bedes du tidligst 48 timer før planlagt afrejse kontakte dit rejsebureau, flyselskab, hotel mv og afbestille din rejse. Først herefter kan du anmelde sagen til os under din afbestillingsforsikring.
Anmeld en skade - Sådan laver du en skadesanmeldelse hos Gjensidige
Bemærk venligst, at det alene er dig, der kan vurdere, hvorvidt rejsen skal afbestilles, og at vi ikke har mulighed for at give dig et forhåndstilsagn om dækning
Positiv Covid-19 test
Afbestilling som følge af positiv Covid-19 smitte må dokumenteres med positiv PCR test.
Når skaden skal anmeldes
Anmeld selv sagen ved at følge vores vejledning.
Har du en afbestillingsforsikring?
For at kunne få dækket afbestilling af fremtidige rejser skal du have tilvalgt afbestilling på din rejseforsikring. I tvivl? Log ind og se om du har tilvalgt afbestilling på din rejseforsikring.
Ofte stillede spørgsmål
Afbestilling
Under rejsen
Brug for hjælp?
Husk at det er dit eget ansvar at undersøge, hvilke indrejseregler der er til din rejsedestination inden afrejse. Du kan finde information på Udenrigsministeriets hjemmeside. Orienter dig også hos Forbruger Europa.
Se også Covid-19 - Sundhedsstyrelsen og Nær kontakt og 'Anden kontakt' - Sundhedsstyrelsen for mere information.
Har du spørgsmål til en eksisterende skade eller et fik du ikke svar på dit spørgsmål her på siden, kan du kontakte vores skadeafdeling på +45 88 24 73 60 alle hverdage kl. 10-15.