Segment Danmark omfatter koncernens virksomhed i det danske privat-, erhvervs- og kommunale marked. Gjensidige har egen distribution i disse markeder, og distribution via en række samarbejdspartnere og mæglere. I Danmark er Nykredit Koncernen en central distributionspartner. Vi er en veletableret aktør i det danske marked og er det 5. største selskab målt udfra markedsandel.
Hovedprodukter
- Bilforsikringer
- Ejendomsforsikringer
- Ansvarsforsikringer
- Sundhedsforsikringer
- Ulykkesforsikringer
- Landbrugsforsikringer
- Fritidsforsikringer
Distribution
Gjensidige distribuerer skadeforsikringsprodukter i Danmark gennem vores eget salgsapparat og i samarbejde med Nykredit Koncernen. Herudover sælger vi privatprodukter via en række samarbejdspartnere særligt indenfor rejseagenter, mobiltelefoniselskaber, bil- og boligdistribution. Privatmarkedet i øvrigt betjenes direkte via salgscentre og internet.
I det danske erhvervsmarked foregår salget i samarbejde med mæglere, telefoncentre og egne assurandører i markedet for små og mellemstore kunder og landbrugskunder.
Distribution i det kommunale marked foregår enten direkte eller via mæglere. Markedet er i stor grad baseret på udbudsrunder.
Fremtidsudsigter
Det danske skadeforsikringsmarked er relativt konsolideret og præget af både stærk konkurrence og højt pres på pris. For at skabe yderligere lønsomhed prioritere Gjensidige koncernen at styrke salgseffektiviteten og kundeloyaliteten, forbedre prisfastsættelsesmodeller og videreudvikle partnerstrukturen i den danske virksomhed.
Vi vil arbejde med yderligere omkostningseffektivisering gennem digitalisering og automatisering. Forenkling af forretningsmodellen, organisationen, produkter og processer er væsentlig for at opnå en endnu mere effektiv drift. Implementering af et nyt kernesystem - påbegyndt i 2019 - vil være et væsentligt bidrag til dette arbejde.
Gjensidige vil søge muligheder for vækst i Danmark - både organisk og gennem værdiskabende opkøb.