Hver tredje unge rejser uden rejseforsikringen

De unge rejsende tager ud i verden uden sikkerhedsnet. For hver tredje har ingen rejseforsikring, når de tager turen til udlandet. Det viser en ny analyse, som TNS Gallup har lavet for Gouda Rejseforsikring og KILROY. Derfor går Gouda og KILROY nu sammen om at få de unge til at sikre sig på rejsen.

Alt for mange unge tager på rejse uden rejseforsikring. En analyse, som TNS Gallup har lavet for Gouda Rejseforsikring og KILROY, viser nemlig, at hver tredje unge mellem 18 og 30 har droppet rejseforsikringen.

Blandt de mest hyppige skader hos de unge, finder man infektioner i mave, øre og hals samt skader ved ulykker. Men desværre tager mange unge chancen og søger først hjælp, når en infektion har fået fat.

”Vi vidste godt, at mange unge rejser uden forsikring. Men at tallet er så højt, har været en stor overraskelse for os. Samtidig får vi mange henvendelser fra unge, der får ødelagt dele af eller hele deres rejse på grund af sygdom. Men antallet af sygedage på rejsen, kunne ofte være reduceret, hvis blot de unge havde søgt hjælp i tide,” siger Uffe Svennson, direktør i Gouda Rejseforsikring.

Ny partneraftale skal hjælpe de unge med forsikring
For at de unge kan forstå, hvorfor det er vigtigt at forebygge skader og have rejseforsikring, er det nødvendigt at nå de unge, hvor de er. For at lykkedes med dette, lancerer Gouda og KILROY et nyt koncept, der med blandt andet en quiz, en film og fokus på de sociale medier, skal gøre de unge bedre rustet til at undgå skader på rejsen og forstå rejseforsikring.

”Partneraftalen understreger KILROY og Goudas fælles målsætning, når det drejer sig om at tilbyde vores kunder relevante ydelser af høj kvalitet. Den kvalificerede rådgivning som KILROY yder, bidrager til at sikre en god rejseoplevelse. Tryghed og sikkerhed på rejsen er helt sikkert noget vi i dag ser alle unge og studerende har brug for,” siger Pernille Vaupel, Director, Products and Sales Optimization i KILROY.

Dyre skader uden forsikring
Målet med samarbejdet mellem Gouda og KILROY er blandt andet, at hjælpe de rejsende med at blive bedre til at søge hjælp, inden en sygdom får lov til at udvikle sig. På denne måde vil mange skader kunne undgås.

”En simpel øreinfektion kan, hvis den behandles hurtigt og rigtigt, koste under 100 kr. og være overstået på få dage. Men får infektionen lov til at udvikle sig, har vi set eksempler på, at behandling har kostet op mod 40.000 kr.,” siger Uffe Svennson og fortæller hvordan aftalen med KILROY, kan komme de unge rejsende til gode:

”Vi har udvidet vores partneraftale for at skabe en endnu bedre sammenhæng mellem KILROYS rejser og vores forsikringer. Det vil komme kunderne til gode ved, at vi kan give bedre vejledning og hjælp til at minimere risiko for skader. På denne måde kan vi lettere komme i dialog med kunderne og få en endnu bedre forståelse af deres behov.”

De fem hyppigste skader blandt unge:

• Maveinfektioner
  • Skader ved ulykker
  • Hudinfektioner
  • Andre infektioner – øre, hals, mv.
  • Tyveri, røveri og overfald