Arbejdsskade

En arbejdsskade kan være en stor belastning for den medarbejder, der bliver ramt, og for virksomhedens økonomi.

Som arbejdsgiver er det lovpligtigt at tegne en arbejdsskadeforsikring, som sikrer dine ansatte, hvis de bliver udsat for en ulykke på jobbet.

Relateret indhold

Som arbejdsgiver er det lovpligtigt at tegne en arbejdsskadeforsikring, som sikrer dine ansatte, hvis de bliver udsat for en ulykke på jobbet.

Er dine medarbejdere godt forberedt?

Sådan er du dækket

En arbejdsulykke, som er dækket via en arbejdsskadeforsikring, er en fysisk eller psykisk skade, som opstår efter en hændelse eller en påvirkning, der er sket pludseligt eller inden for 5 dage. Fx hvis en medarbejder får en finger skåret af i en maskine.

For at en ulykke skal anerkendes som en arbejdsulykke skal to overordnede betingelser være opfyldt

  • Skaden skal være sket, mens skadelidte arbejdede for en arbejdsgiver med hjemsted i Danmark
  • Skaden skal være sket på grund af skadelidtes arbejde – eller de forhold som arbejdet foregår under

Læs mere om arbejdskadeforsikring

Kontakt os

Forsikringscenter Erhverv (op til 100 ansatte)

Ring til os på

Tlf.: 88 18 69 77

Eller send en mail

Virksomhed med +100 ansatte:

Læs mere her

Anmeld skade

Kontakt Skadecenter Erhverv

Tlf.: 88 18 69 69

Eller send en mail

Akut skadeservice (døgnvagt) 16:00 - 08:30:

Tlf.: 70 22 52 32

Hvad vil du gøre?

Anmeld skade online