Hop til indhold

Arbejdsskade

Som arbejdsgiver skal I sikre medarbejderne med en lovpligtig arbejdsskadeforsikring, som dækker, hvis en medarbejder kommer til skade i arbejdstiden.

Hvad er en arbejdsulykke?

En arbejdsulykke, som er dækket via en arbejdsskadeforsikring, er en fysisk eller psykisk skade. Skaden skal være opstået efter en hændelse eller en påvirkning, der er sket pludseligt eller inden for 5 dage, fx hvis en medarbejder får en finger i klemme eller falder ned fra et stillads.

For at en ulykke skal anerkendes som en arbejdsulykke skal to overordnede betingelser være opfyldt

  • Skaden skal være sket, mens medarbejderen arbejdede for en arbejdsgiver med hjemsted i Danmark
  • Skaden skal være sket på grund af medarbejderens arbejde eller de forhold, som arbejdet foregår under

Erhvervssygdom

Ved tilmelding til Arbejdsmarkedsmarkedets Erhvervssikring (AES) vil dine medarbejdere være dækket mod sygdomme og lidelser som skyldes arbejdet. Din virksomhed bliver automatisk tilmeldt AES, når du indberetter til ATP.

Vær opmærksom på, at du som selvstændig ikke selv automatisk er forsikret. 

Sådan dækker arbejdsskadeforsikringen

Bliv ringet op og få et tilbud

Vi sidder klar til at give dig et uforpligtende tilbud på din virksomhed eller dit landbrugs forsikringer.

Kontakt os

Er du allerede virksomhedskunde i Gjensidige, eller vil du have et uforpligtende tilbud på din virksomheds forsikringer?