Pas på dig selv og dine medarbejdere med en sundhedsforsikring!

Er du landmand og har et CVR-nummer, kan du tilmelde din virksomhed aftalen om en sundhedsforsikring. Så snart du har tilmeldt din virksomhed, kan du også tilmelde medarbejdere og sikre dem med en fordelagtig sundhedsforsikring

Sådan tilmelder du dig sundhedsforsikringen

Tilmeld din virksomhed ved at downloade og udfylde tilslutningsaftalen via nedenstående link. Herefter skal du sende den underskrevet retur til sundhed-team1@gjensidige.dk

Den årlige pris er 1.866 kr. ekskl. skadesforsikringsafgift på 1,1% af prisen på forsikringen og ekskl. garantifondsbidrag på 40 kr. Prisen er gældende fra: 01-07-2021 til 30-06-2022

Tilmeld dig sundhedsforsikringen

Når du har tilmeldt din virksomhed, kan du også tilmelde dine medarbejdere på vores selvbetjeningsunivers (kræver medarbejdersignatur). Se her, hvordan du gør.

Du er også velkommen til at kontakte os, for at høre mere om sundhedsforsikringen på tlf. 65 20 21 20

Se produktark (IPID) med information om, hvad forsikringen dækker

Sådan dækker din sundhedsforsikring

Hvad kan jeg få hjælp til?

Med fysioterapi & kiropraktik eksklusiv (fysioterapi uden henvisning) kan du få undersøgelse og behandling hos en fysioterapeut og kiropraktor. Derudover kan du også få ergoterapi, fodterapi, diætistvejledning og genoptræning efter operation i bevægeapparatet. 

Se mere om dækningen

Du kan få alternativ behandling for akupunktur, zoneterapi eller massage for skader/lidelser relateret til muskler, led, sener og/eller knogler (bevægeapparatet). Behandlingerne skal varetages af en Registreret Alternativ Behandler (RAB).

Se mere om dækningen

Du kan få behandling for kroniske lidelser relateret til muskler, led, sener og/eller knogler (bevægeapparatet).

Du kan få behandling hos en osteopat for skader og lidelser i muskler, led, sener og/eller knogler (bevægeapparatet) med manuelle behandlingsteknikker.

Se mere om dækningen

Du kan få behandling hos psykolog og udredning hos psykiater. Derudover kan du også få akut psykologisk krisehjælp 24 timer i døgnet i forbindelse med alvorlige ulykker, vold, dødsfald eller livstruende sygdom.

Se mere om dækningen

Du kan få dækket behandlingsforløb på dansk misbrugscenter for alkohol-, rusmiddel og medicinmisbrug. Der er ikke begrænsninger på behandlingsforløb.

Se mere om dækningen

Medarbejderen kan få behandling for ludomani med økonomisk islæt.

Se mere om dækningen

Du får tilbudt første undersøgelse eller behandling hos en speciallæge i vores landsdækkende og kvalitetssikrede behandlernetværk indenfor 10 hverdage, når anmeldelsen er blevet godkendt.

Du kan også få dækket efterkontroller efter udført behandling fx MR-scanning, ultralydsscanning, røntgen og blodprøver. Har du udgifter til hjælpemidler eller medicin, som er et nødvendigt led i behandling efter operation, dækker forsikringen selvfølgelig også.

Derudover er diætistvejledning, tandbehandling efter ulykkestilfælde, allergivaccination, second opinion og genoptræning efter operation i bevægeapparatet også dækket.

Se mere om dækningen

Sundhedsforsikringen dækker i rigtig mange tilfælde. Men skulle du stå med en skade eller lidelse, som ikke er dækket, er der fortsat hjælp at hente. Med vores sundhedskompas, som følger med sundhedsforsikringen, hjælper vi uanset, om vi kan tilbyde dig behandling eller ej.

Med sundhedskompasset tager vi dig i hånden og hjælper dig med at navigere i de offentlige sundhedstilbud, så du får det optimale udbytte af dine rettigheder og muligheder i sundhedsvæsnet. Samtidig sikrer vi det bedste samspil mellem de offentlige og de private behandlingsmuligheder.

Se mere om dækningen

Vores sundhedsforsikring er mere end bare behandling, når skaden først er sket. Du får nemlig adgang til den forebyggende rådgivningslinje, som kan hjælpe med en bred palette af rådgivning indenfor trivsel- og livsstil. Du kan fx få hjælp til håndtering af stress eller andre problemer i privatlivet, før de vokser sig store og går ud over arbejdsindsatsen.

Se mere om dækningen

I en travl hverdag kan det være svært at finde tid til at besøge lægen, og det kan være svært at komme igennem til lægen på telefonen. Derfor er der til din sundhedsforsikring tilvalgt onlineplatformen Online læge, som giver dig mulighed for at modtage bl.a. lægefaglig rådgivning, når du har tid til det. Du kan få stort set den samme hjælp som hos sin egen praktiserende læge fx lægefaglig rådgivning og udskrivning af recepter. Online læge dækker hele husstanden og kan også bruges på rejser i udlandet.
 

Se mere om dækningen

Alle virksomheder med mere end én ansat skal gennemføre en arbejdspladsvurdering (APV). Via Gjensidige har du mulighed for at udføre den lovpligtige APV via vores selvbetjeningsløsning. Det er også muligt at igangsætte en sundhedsscreening via løsningen. Medarbejderen skal udfylde et digitalt spørgeskema inden for fysisk og psykisk sundhed, arbejdsmiljø og smerter. Hver medarbejder får en resultatorienteret sundhedsrapport, hvor medarbejderen rubriceres I tre risikokategorier: rød, gul og grøn. Rapporten indeholder træningsøvelser og anbefalinger til, hvordan man kan forbedre sin sundhed.

Sådan får du hjælp

Når vi modtager din skadeanmeldelse, behandler vi den altid inden for 1-2 arbejdsdage. 

Trin 1: Har du en henvisning? 
I nogle tilfælde skal du have en lægehenvisning klar, når du anmelder din sag. Derfor anbefaler vi, at du kontakter din egen læge for en vurdering af dit behov for behandling.

Trin 2: Udfyld en skadeanmeldelse 
Du skal nu udfylde en skadeanmeldelse. Det gør du let og hurtigt på Min side - husk at have dit NemID klar til login.

På Min side kan du både uploade din henvisning og udfylde en samtykkeerklæring, så vi har mulighed for at indhente, anvende og videregive de oplysninger, som er relevante for vores behandling af din sag. 

Du kan også anmelde dit behandlingsbehov telefonisk i vores sundhedscenter. Ring da på tlf. 6520 2120. Vær opmærksom på, at du efterfølgende skal logge ind på Min side for at afgive samtykke og evt. uploade din lægehenvisning.

Gå til Min side

Tegner du tilvalgsdækningen "kollektiv børnedækning", giver din sundhedsforsikring ikke kun hurtig adgang til undersøgelse og behandling for dig selv, men dækker også udredning, operation eller behandling af sygdom og skade hos alle dine børn under 24 år. Det gælder både ude- og hjemmeboende børn, herunder dine, mine og vores. Vi anbefaler, at du registrerer dine børn online på Min side under ”Opret min familie”. På den måde kan vi hurtigt identificere dem, hvis de skal have hjælp via forsikringen.

Vær opmærksom på, at dækningen ophører den dag, det enkelte barn fylder 24 år.

Hvis du ønsker at udvide din sundhedsforsikring med kollektiv børnedækning, så afkryds dette på tilslutningsaftalen.
 

Udvid din sundhedsforsikring med kollektiv børnedækning

Vær opmærksom på, at forsikringen tegnes i henhold til de til enhver tid gældende forsikringsbetingelser. Godkendte skader dækkes ligeledes jf. gældende forsikringsbetingelser.

Forsikringen dækker undersøgelse og behandling af skader og lidelser opstået efter indtræden i forsikringen – dog altid kun jf. gældende forsikringsbetingelser. Vær opmærksom på, at der kan være en periode uden dækning (karensperiode). Skader og lidelser, som er opstået før tilmelding, er først dækket efter 6 måneders forsikring, hvis der er tilmeldt mindre end fem forsikrede.

Vær opmærksom på, at nogle af behandlingsformerne kræver lægehenvisning. Læs mere i vores forsikringsbetingelser.

Se de gældende forsikringsbetingelser