Betaling

Det er nemt og enkelt at betale dine forsikringer via Betalingsservice.

Du vælger selv om du vil betale din forsikring via Girokort (årligt, 58 kr pr. betaling) eller med Betalingsservice (7 kr. pr. betaling). 

To hænder på computeren med en kaffekop på siden

Er du tilmeldt Betalingsservice?

Hvis ikke, går du nemlig glip af flere fordele, bl.a. at

  • dine forsikringer automatisk bliver betalt til tiden
  • du får mulighed for at betale dine forsikringer månedligt
  • du slipper for at skulle bruge tiden på at betale regninger løbende

Vil du ikke have disse fordele, kan du blot fortsætte med at betale med girokort. 

ObsDin sundhedsforsikring kan tilmeldes direkte til Betalingsservice uden at logge ind.

Ofte stillede spørgsmål om betaling

Oprette eller ændre en aftale med Betalingsservice

Hvis ikke din nye bank har sørget for at flytte dine betalingsserviceaftaler over til dem, så vil de fortsat blive opkrævet på din gamle konto. Er der ikke længere dækning på kontoen, vil betalingen blive afvist, og du modtager et girokort, som du kan tilmelde på ny.

Du kan også  kontakte din nye bank, hvis din forsikring ikke fremgår af oversigten over betalingsserviceaftaler i din nye bank.

Du kan opsige din betalingsserviceaftale via din bank. Husk, at hvis du opsiger din betalingsserviceaftale med månedlige betaling, retter vi det automatisk til årlig betaling med girokort, som koster 58 kr. pr. betaling. 

Du kan desværre ikke ændre betalingsdatoen. Betalingsdatoen er fastsat til altid at være den 1. i måneden.

Vi sender girokort, hvis tilmeldingen til Betalingsservice ikke er gennemført. Du bør derfor betale girokortet, indtil forsikringen fremgår af din betalingsoversigt, og du ikke længere modtager girokort.

Hvis du ikke betaler dit girokort inden for fristen, vil du automatisk modtage en rykker. Hvis du allerede har modtaget en rykker eller du fortsat modtager girokort, kan du kontakte os på telefon 70 10 90 09. Så finder vi sammen ud af hvad der er sket, og sørger for at få din forsikring tilmeldt Betalingsservice korrekt. 

Du skal altid betale de girokort du modtager. Det er først når din regning fremgår af din betalingsoversigt, at du kan se bort fra et evt. girokort. Betalingsservice sender dig i slutningen af hver måned en  betalingsoversigt, som viser hvilket beløb, der bliver trukket samt hvilken periode, der betales for.

Det kan skyldes to ting:

  • Er det den første opkrævning for forsikringen, så er opkrævningens beløb altid for den indeværende måned plus næste måned.
  • Hvis det månedlig beløb ligger under vores grænse for opkrævninger, som er 30kr., vil den ikke blive opkrævet. I disse tilfælde vil vi først sende en opkrævning, når den samlede skyldige saldo er over denne grænse.

Hvis du ikke kan tilmelde din forsikring til betalingsservice, kan du ringe til os på 70 10 90 09. Så hjælper vi dig med at ordne det.

Ring til os eller giv os besked, næste gang du taler med os. Du kan også tilmelde dine forsikringer til Betalingsservice via din netbank og det girokort, du har fået tilsendt fra os.

Betalingsservice er den billigste og mest effektive løsning til automatisk betaling af dine forsikringer. Gebyret koster 7 kr. per betaling. Til sammenligning koster en betaling med et girokort 58 kr.

OBS! Du skal tilmelde din sundhedsforsikring direkte til Betalingsservice ​
Tilmeld din sundhedsforsikring på betalingsservices hjemmeside uden at logge ind. Når du tilmelder dig, skal du selv angve følgende:
- CPR-nr. (som i følgende eksempel 0101701111)​
- Reg. nr. og kontonr. ​
- Policenr. (dit policenr. er dit CPR-nr, som du skal skrive som i følgende eksempel 0101701111)​

Problemer med betaling

Forsikringen ophører til den aftalte dato, og har du et tilgodehavende, sender vi det retur på din Nem-konto. Hvis der er en skyldig saldo på policen, modtager du et girokort på dette beløb. 

Bemærk, at du ikke kan opsige ansvarsforsikringer uden at et andet selskab overtager forsikringen fx på din bil eller dit hus, hvis du har lånt penge i det.

Hvis ændringen af dine forsikringer er sket efter vi har sendt besked til betalingsservice, vil ændringen først fremgå af næste opkrævning. Men naturligvis med tilbagevirkende kraft.

Hvis du foretager en ændring på din forsikring, så prisen bliver billigere fx ved at fjerne en dækning,  trækker vi beløbet fra din næste betaling.

Hvis du har valgt at betale din forsikring via betalingsservice, reduceres eller øges beløbet automatisk, når du laver en ændring på din forsikring.

Hvis du har opsagt en forsikring får du udbetalt dit tilgodehavende på din Nem-konto. Har du opsagt din forsikring frem i tiden fx fra om to måneder, vil dine eventuelle resterende opkrævninger være på girokort. Betalingsserviceaftalen stopper nemlig samme dag, som vi modtager opsigelsen af din forsikringen fra dig eller et andet forsikringsselskab.

Hvis du ikke har midler på din bankkonto til at betale en opkrævning via Betalingsservice og opkrævningen derfor mislykkes, sender vi dig automatisk et girokort, som du kan betale i stedet.

Kontakt os på 70 10 90 09, hvis du har svært ved at betale eller ikke kan nå det inden betalingsdatoen, så vi sammen kan finde en løsning hurtigst muligt.

Hvis du betaler din forsikring for sent, risikerer du, at din forsikring begrænses eller ophører. Vi anbefaler derfor altid, at du kontakter os på 70 10 90 09, hvis du har svært ved at betale eller ikke har nået det inden betalingsdatoen, så vi sammen kan finde en løsning hurtigst muligt.

Benyt altid det girokort du har modtaget sidst for hver forsikring. Den viser nemlig de seneste ændringer. Datoen for udsendelsen står øverst i højre hjørne.

Hvis du har flere forsikringer hos os i Gjensidige, modtager du et girokort pr. forsikring. Du kan se hvilken forsikring hvert girokort er relateret til, ved at se på policenummeret, som står på girokortet.