Hop til indhold

Betalingsservice

Sæt dine betalinger til at køre af sig selv - så slipper du for frister, girokort og glemte regninger.     

Tilmeld betalingsservice

Det tager kun få sekunder at tilmelde dig - og det er lige så let at afmelde igen, hvis du får brug for det. 

Sådan gør du

  1. Klik på 'Tilmeld betalingsservice'
  2. Log ind med NemID 
  3. Vælg forsikring(er)
  4. Udfyld info

OBS! Sundhedsforsikring skal tilmeldes her 

Har du problemer med at tilmelde dig online?

Hvis du har problemer med at tilmelde dig online, kan du kan skrive en mail til os på service@gjensidige.dk.

Oplys dit registrerings- og kontonummer, og om du ønsker at betale årligt eller månedligt. Husk også at oplyse policenummer til den forsikring, du ønsker bliver tilmeldt.

Du kan også tilmelde dig betalingsservice, næste gang du taler med os eller via din bank. 

Tilmeld sundhedsforsikring til betalingsservice

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Jeg har skiftet bank, hvordan flytter jeg min betalingsserviceaftaler til den nye bank?

Hvis ikke din nye bank har sørget for at flytte dine betalingsserviceaftaler over til dem, så vil de fortsat blive opkrævet på din gamle konto. Er der ikke længere dækning på kontoen, vil betalingen blive afvist, og du modtager et indbetalingskort, som du kan tilmelde på ny.

Du kan også  kontakte din nye bank, hvis din forsikring ikke fremgår af oversigten over betalingsserviceaftaler i din nye bank.

Hvordan tilmelder/afmelder jeg mine forsikringer betalingsservice?

Tilmelding Det tager kun få sekunder at tilmelde dine forsikringer til Betalingsservice. Du skal bare klikke her. Hvis du er i tvivl, kan du følge vejledningen længere oppe på denne side. 

Har du problemer?

Hvis du har problemer med at tilmelde dine forsikringer til Betalingsservice, er du naturligvis altid  velkommen til at ringe til os. Du kan også tilmelde dine forsikringer til Betalingsservice via din netbank med det indbetalingskort, vi har sendt til dig.

Betalingsservice er den billigste og nemmeste måde at betale forsikringer automatisk på. Det koster 7 kr. per opkrævning, hvorimod det koster det 30 kr. per opkrævning for et digitalt indbetalingskort og 50 kr. per opkrævning for et fysisk indbetalingskort. 

OBS! Du skal tilmelde din sundhedsforsikring direkte til Betalingsservice.  Har du en sundhedsforsikring, skal du tilmelde den direkte på Betalingsservices hjemmeside. Her skal du indtaste:  

  • CPR-nr. (som i følgende eksempel 0101701111)​
  • Reg. nr. og kontonr. ​
  • Policenr. (gentag blot dit CPR-nr.)​

Afmelding Du kan opsige din Betalingsserviceaftale via din bank. Husk, at hvis du opsiger din betalingsserviceaftale med månedlige betaling, retter vi din betalingsmåde til digitalt indbetalingskort med årlig betaling, som koster 30 kr. pr. betaling. 

Hvordan ændrer jeg datoen for den månedlige betaling?

Du kan desværre ikke ændre betalingsdatoen. Betalingsdatoen er fastsat til altid at være den 1. i måneden.

Jeg har ændret mine forsikringer. Hvad sker der nu?

Har du ændret i din forsikring, så prisen bliver højere eller lavere, vil prisændringen ske automatisk, og opkrævningen i din næste faktura vil blive justeret. 

Hvis du har opsagt en forsikring får du udbetalt dit tilgodehavende på din Nem-konto. Har du opsagt din forsikring frem i tiden fx fra om to måneder, vil dine eventuelle resterende opkrævninger være på indbetalingskort. Betalingsserviceaftalen stopper nemlig samme dag, som vi modtager opsigelsen af din forsikringen fra dig eller et andet forsikringsselskab. Har du opsagt dine forsikringer?  Din forsikring ophører til den aftalte dato, og har du et tilgodehavende, sender vi det retur på din Nem-konto. Hvis der mangler betaling på policen, vil du modtage et indbetalingskort med det skyldige beløb. 

Vær opmærksom på, at du ikke kan opsige ansvarsforsikringer på fx din bil eller dit hus, hvis du har lånt penge i det, uden at et andet selskab overtager forsikringen. 

Hvad sker der, hvis jeg betaler for sent?

Hvis du betaler din forsikring for sent, risikerer du, at din forsikring begrænses eller ophører. 

Jeg kan ikke få lov til at tilmelde min forsikring til betalingsservice. Hvad gør jeg?

Hvis du ikke kan tilmelde din forsikring til betalingsservice, kan du ringe til os på 70 10 90 09. Så hjælper vi dig med at ordne det.

Når jeg foretager ændringer af mine forsikringer, hvorfor ændres beløbet så ikke i betalingsserviceaftalen?

Hvis ændringen af dine forsikringer er sket efter vi har sendt besked til betalingsservice, vil ændringen først fremgå af næste opkrævning. Men naturligvis med tilbagevirkende kraft.

Hvad sker der, hvis jeg ikke har dækning på min bankkonto?

Hvis du ikke har midler på din bankkonto til at betale en opkrævning via Betalingsservice og opkrævningen derfor mislykkes, sender vi dig automatisk et indbetalingskort, som du kan betale i stedet.

Jeg har modtaget flere indbetalingskort, hvilken et skal jeg betale?

Som udgangspunkt bør du benytte det indbetalingskort, der er afsendt senest for den enkelte forsikring - den viser nemlig de seneste ændringer. Du kan se, hvilken forsikring hvert indbetalingskort er relateret til ved at se på policenummeret, som står på indbetalingskortet. Datoen for afsendelsen står øverst i højre hjørne. Er du i tvivl om, hvilket indbetalingskort, du skal bruge, kan du altid se din pris på Min side eller ringe til os på tlf. 70 10 90 09

Log ind på Min side
Jeg har tilmeldt min forsikring til Betalingsservice, men jeg får stadig indbetalingskort. Hvad sker der?

Vi sender indbetalingskort, hvis tilmeldingen til Betalingsservice ikke er gennemført. Det er først, når din regning fremgår af din betalingsoversigt, at du kan se bort fra et evt. indbetalingskort. Betalingsservice sender dig i slutningen af hver måned en  betalingsoversigt, som viser hvilket beløb, der bliver trukket samt hvilken periode, der betales for. Du bør derfor betale indbetalingskortet, indtil forsikringen fremgår af din betalingsoversigt, og du ikke længere modtager indbetalingskort.

Hvis du ikke betaler dit indbetalingskort inden for fristen, vil du automatisk modtage en rykker. Hvis du allerede har modtaget en rykker eller du fortsat modtager indbetalingskort, kan du kontakte os på tlf. 70 10 90 09. Så finder vi sammen ud af, hvad der er sket, og sørger for at få din forsikring tilmeldt Betalingsservice korrekt. 

Jeg har tilmeldt min forsikring til månedlig betaling, hvorfor opkræves jeg for mere end 1 måned?

Det kan skyldes to ting:  

  • er det første gang, vi opkræver betaling, vil du altid blive opkrævet for den indeværende måned + næste måned. 
  • er beløbet, vi skal opkræve, under vores opkrævningsgrænse (30 kr.), vil vi først opkræve pengene, når det skyldige beløb overstiger 30 kr. Derfor kan du opleve, at opkrævningsperioden er længere end en måned.