Sundhedsforsikring for medlemmer af P+
Se hvad du kan bruge en sundhedsforsikring til, og tilmeld din virksomhed hurtigt og enkelt den fordelagtige aftale om en sundhedsforsikring for medlemmer af pensionskassen P+.
Sådan tilmelder I jer sundhedsforsikringen
Ønsker I en sundhedsforsikring kan I kontakte salgschef i P+ Jan Mazgaj på 40 48 33 30 eller jma@pplus.dk.
I kan også tilmelde virksomheden ved at downloade og udfylde tilslutningsaftalen via nedenstående link. Herefter skal du sende den underskrevet retur til sundhed-team1@gjensidige.dk.
Tilmelding af medarbejdere
Når du har tilmeldt din virksomhed, kan du også tilmelde dine medarbejdere på vores selvbetjeningsunivers (kræver medarbejdersignatur). Se her, hvordan du gør.
Vælg den sundhedsforsikring, der passer bedst til virksomhedens behov. | Sundhedsforsikring Forsikringen dækker det meste og giver adgang til behandling af både fysiske og psykiske lidelser. | Sundhedsforsikring+ Forsikringen dækker det samme som Sundhedsforsikring, men plus lidt mere! Fx adgang til fysioterapi uden lægehenvisning og allergivaccination. |
---|---|---|
Hvis medarbejderen får en henvisning til speciallæge af sin praktiserende læge, og skaden er dækningsberettiget, igangsættes undersøgelse eller behandling i vores kvalitetssikrede behandlernetværk indenfor 10 hverdage, fra vi har godkendt skaden. | ||
Medarbejdere, som får konstateret en kronisk lidelse i forsikringstiden, kan få dækket behandling eller operation i op til 6 måneder fra diagnosetidspunktet. | ||
Medarbejderen kan få adgang til forskellige behandlingsformer såsom fysioterapi, kiropraktik, osteopati, zoneterapi og akupunktur for skader/ lidelser i bevægeapparatet. | ||
Medarbejderen har mulighed for behandling af psykiske problemstillinger og mentale udfordringer hos en psykolog eller psykiater. Derudover tilbyder vi også akut krisehjælp ved alvorlige, pludselige hændelser. | ||
Medarbejderen kan få dækket behandlinger ved en fodterapeut, hvis der er et sundhedsfagligt behov fx nedgroede negle. | ||
Medarbejderen har mulighed for rimelig og nødvendig vejledning hos en autoriseret diætist. Medarbejderen kan bruge dækningen, hvis der er en lægefaglig vurdering af, at medarbejderens ernæringstilstand udgør en helbredsmæssig risiko. | ||
Vores sundhedsforsikringer er mere end bare behandling. Vi hjælper også med sundhedsfaglig rådgivning. | ||
Medarbejderen har mulighed for at få anonym vejledning og rådgivning omkring problemstillinger og udfordringer ved at være i eller tæt på en relation med misbrug, herunder også mistanke om misbrug/overforbrug. | ||
Uanset om medarbejderens sygdom er dækket af sundhedsforsikringen eller ej, hjælper vi.
| ||
Medarbejderen kan få behandling for diagnosticeret ludomani (pengespil). Ludomani dækkes med 1 forløb. | ||
Misbrug påvirker ikke kun medarbejderen i nuet, men kan også få store konsekvenser for medarbejderens fremtid. Misbrugsbehandling dækkes med 1 forløb. | ||
Ergoterapi dækkes som et led i genoptræningen, hvis vi har dækket medarbejderens operation i bevægeapparatet. Speciallægen skal henvise medarbejderen. | ||
Vi dækker allergivaccination med op til 1.000 kr. pr. løbende 12 måneder regnet fra anmeldelsesdatoen og max. i op til 3 år. Allergidiagnosen skal stilles i forsikringstiden. | ||
Vi dækker samtaleterapi ved en psykiater, hvis det er i direkte forbindelse med et udrednings-/ behandlingsforløb, vi allerede dækker omkostningerne for. | ||
Får medarbejderen konstateret en kronisk lidelse i bevægeapparatet, kan medarbejderen få dækket behandling eller operation. | ||
Misbrugsbehandling + er en udvidet misbrugsdækning, som også dækker tilbagefald af samme misbrug. Der kan dækkes med op til 2 forløb af samme misbrug. Antabusbehandling dækkes også i op til 1 år. | ||
Med denne tilvalgsdækning skal medarbejderen ikke have lægehenvisning til fysioterapi. Det betyder, at medarbejderen bare skal udfylde en skadesanmeldelse uden først at skulle konsultere egen læge. Det er tidsbesparende og fleksibelt for medarbejderen. |
Vælg den sundhedsforsikring, der passer bedst til virksomhedens behov.
Sundhedsforsikring
Forsikringen dækker det meste og giver adgang til behandling af både fysiske og psykiske lidelser.
Sundhedsforsikring+
Forsikringen dækker det samme som Sundhedsforsikring, men plus lidt mere! Fx adgang til fysioterapi uden lægehenvisning og allergivaccination.
Tilvalg
Til vores sundhedsforsikringer har vi en række tilvalg, som I kan udvide sundhedsforsikringerne med. Se hvordan tilvalgene dækker her.
Sådan bruger du din sundhedsforsikring
Når vi modtager din skadeanmeldelse, behandler vi den altid inden for 1-2 arbejdsdage.
Trin 1. Har du en henvisning?
I nogle tilfælde skal du have en lægehenvisning klar, når du anmelder din sag. Derfor anbefaler vi, at du kontakter din egen læge for en vurdering af dit behov for behandling.
Trin 2. Udfyld en skadeanmeldelse
Du skal nu udfylde en skadeanmeldelse. Det gør du let og hurtigt på Min side - husk at have dit MitID klar til login.
På Min side kan du både uploade din henvisning og udfylde en samtykkeerklæring, så vi har mulighed for at indhente, anvende og videregive de oplysninger, som er relevante for vores behandling af din sag.
Du kan også anmelde dit behandlingsbehov telefonisk i vores sundhedscenter. Ring da på tlf. 65 20 21 20. Vær opmærksom på, at du efterfølgende skal logge ind på Min side for at afgive samtykke og evt. uploade din lægehenvisning.
Har du spørgsmål?
Har du spørgsmål til dine muligheder, dækning, anmeldelse eller lignende, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. 70 10 90 09 eller skrive til os på sundhed-team1@gjensidige.dk.
Bliv klogere på detaljerne
Betingelser
I betingelserne kan du læse alle detaljerne om din sundhedsforsikring via pensionskassen P+.
Produktark
I produktarket får du et hurtigt overblik over, hvad forsikringen dækker, ikke dækker og mulige tilvalgsdækninger.