Hop til indhold
Håndtryk

Din sundhedsforsikring via Lån & Spar

Se hvad du kan bruge din sundhedsforsikring til og hvordan du hurtigt og let kommer i gang med behandling.

Tryg­hed i hverdagen handler ikke bare om at være rask. Det handler også om at være sikret hurtig behandling, hvis man bliver syg eller kommer til skade. Din sundhedsforsikring er din genvej til undersøgelse og behandling

Dine fordele ved at være omfattet af en sundhedsforsikring

  • Hurtig adgang til undersøgelse og behandling
  • Øget tryghed i hverdagen
  • Svar inden for 1-2 arbejdsdage, når du har anmeldt dit behov for hjælp
  • Landsdækkende og kvalitetssikret behandlernetværk

Herudover får du adgang til alle Gjensidiges kundefordele, der rummer attraktive fordele og rabat på alt fra forsikringer til medicin og benzin.

Brug for hjælp

Vi er klar til at hjælpe dig med dine spørgsmål på 88 18 69 60.

Log ind og anmeld eller følg en skade.

Sådan dækker sundhedsforsikringen

Sundhedsforsikring | Lån&Spar

Privathospital og -klinik

Hvis du får en henvisning til speciallæge af sin praktiserende læge, og skaden er dækningsberettiget, igangsættes undersøgelse eller behandling i vores kvalitetssikrede behandlernetværk indenfor 10 hverdage, fra vi har godkendt skaden. Du har også mulighed for at få dækket operation eller røntgen, ultralydsscanning samt andre former for diagnostiske undersøgelser. Efterkontrol og genoptræning efter operation i bevægeapparatet vil også være dækket.

Behandling/operation af kroniske lidelser

Hvis du får konstateret en kronisk lidelse i forsikringstiden, kan du få dækket behandling eller operation i op til 6 måneder fra diagnosetidspunktet. Du kan også få dækket GLA:D-træning (Godt Liv med Artrose i Danmark), hvis du får konstateret slidgigt i knæ eller hofter, eller hvis du har en længerevarende ryglidelse. Træningen dækkes ud over de 6 måneder fra diagnosetidspunktet.

Fysisk behandling

Du kan få adgang til forskellige behandlingsformer såsom fysioterapi, kiropraktik, osteopati, zoneterapi og akupunktur for skader/ lidelser i bevægeapparatet.

Psykisk behandling

Du har mulighed for behandling af psykiske problemstillinger og mentale udfordringer hos en psykolog eller psykiater. Derudover tilbyder vi også akut krisehjælp ved alvorlige, pludselige hændelser.

Fodterapi

Du kan få dækket behandlinger ved en fodterapeut, hvis der er et sundhedsfagligt behov fx nedgroede negle.

Diætist

Du har mulighed for rimelig og nødvendig vejledning hos en autoriseret diætist. Du kan bruge dækningen, hvis der er en lægefaglig vurdering af, at din ernæringstilstand udgør en helbredsmæssig risiko.

Misbrugsbehandling

Misbrug påvirker dig ikke kun i nuet, men kan også få store konsekvenser for din fremtid. Misbrugsbehandling dækkes med 1 forløb. Vi dækker også, selvom du har været i behandling tidligere, før forsikringen trådte i kraft.

Ludomani

Du kan få behandling for diagnosticeret ludomani (pengespil). Ludomani dækkes med 1 forløb.

Gjensidiges misbrugslinje

Du har mulighed for at få anonym vejledning og rådgivning omkring problemstillinger og udfordringer ved at være i eller tæt på en relation med misbrug, herunder også mistanke om misbrug/overforbrug.

Den forebyggende rådgivningslinje

Vores sundhedsforsikringer er mere end bare behandling. Vi hjælper dig også med sundhedsfaglig rådgivning. Via vores forebyggende rådgivningslinje kan du få rådgivning indenfor trivsel og livsstil. Det kan være hjælp til håndtering af begyndende stress, bekymringer eller andre problemer i privatlivet, før de vokser sig store og går ud over livskvalitet eller arbejdsdygtighed.

Tidlig støtte

Er du i risiko for langtidssygefravær, kan der igangsættes en tidlig indsats. Den tidlige indsats kan være i samarbejde med dit pensionsselskab. På den måde står vi stærkere sammen om at støtte, rådgive og behovsafklare indsatser for at bevare din arbejdsdygtighed.

Sundhedskompas

Uanset om din sygdom er dækket af sundhedsforsikringen eller ej, hjælper vi. Gennem sundhedskompasset hjælper vi dig med at finde den hurtigste og mest optimale behandling i sundhedsvæsenet. Samtidig sikrer vi det bedste samspil mellem de offentlige og de private behandlingsmuligheder. Vi giver vejledning og rådgivning inden for:

  • Forebyggelse
  • Undersøgelse og behandling
  • Klage og erstatning
Online læge

Du kan få videokonsultation med en læge, uanset hvor du er - 365 dage om året. Lægen kan give lægefaglig rådgivning, svare på spørgsmål om sygdom og sygdomssymptomer samt udskrive recepter i Danmark. Online læge dækker hele husstanden, så der er også hurtig hjælp til resten af familien. Er du ude at rejse eller på ferie, er du og din familie også dækket der. Se mere om online læge.

Kollektiv børnedækning

Din sundhedsforsikring giver ikke kun hurtig adgang til undersøgelse og behandling for dig selv. Alle dine børn (dine, mine og vores) under 24 år med folkeregisteradresse i Danmark, Sverige, Norge, Færøerne, Grønland eller Tyskland er automatisk dækket.

Vi anbefaler, at du registrerer dine børn online ved at logge ind på Min side under ”Opret min familie”. På den måde kan vi hurtigt identificere dem, hvis de skal have hjælp via forsikringen. Vær opmærksom på, at dækningen ophører den dag, det enkelte barn fylder 24 år.

Har du tilmeldt din samlever?

Med din sundhedsforsikring kan du også sikre din ægtefælle/samlever.

Pris for din ægtefælle/samlever: 2.365,03 kr. Årlig pris pr. person inkl. skadesforsikringsafgift på 1,1% af prisen på forsikringen og garantifondsbidrag på 40 kr. Prisen gælder til og med d. 01.03.2025.

For ægtefæller/samlevere gælder det, at undersøgelse og behandling af sygdomme og skader opstået før tilmelding, først er dækket efter 6 måneders forsikring (karensperiode). Har din samlever haft en sundhedsforsikring hos et andet selskab, kan den optjente anciennitet overføres og modregnes i karensen. Dog må der ikke være et slip imellem de to forsikringer.

Ægtefæller/samlevere og børn er dækket af private forsikringsbetingelser, hvilket betyder, at der kan være forskel på, hvilke dækninger du har og hvilke din familie har. Find produktark (IPID).

Sådan bruger du din sundhedsforsikring

Når vi modtager din skadeanmeldelse, behandler vi den altid inden for 1-2 arbejdsdage. 

Trin 1: Har du en henvisning?  I nogle tilfælde skal du have en lægehenvisning klar, når du anmelder din sag. Derfor anbefaler vi, at du kontakter din egen læge for en vurdering af dit behov for behandling.

Trin 2: Udfyld en skadeanmeldelse  Du skal nu udfylde en skadeanmeldelse på Min side - husk at have dit MitID klar til login.

På Min side kan du både uploade din henvisning og udfylde en samtykkeerklæring, så vi har mulighed for at indhente, anvende og videregive de oplysninger, som er relevante for vores behandling af din sag.

Undgå gebyrer - tilmeld Betalingsservice

Første opkrævning er gratis. Tilmelder du din sundhedsforsikring til Betalingsservice, undgår du fremtidige opkrævningsgebyrer på 50 kr. pr. opkrævning.

Gode råd til en sundere livsstil

Det er ikke alt man kan forsikre sig mod, men en sund livsstil for både sind og krop kan være en god investering til et længere og bedre liv uden sygdom. Få inspiration fra vores artikler, der hjælper dig til en sundere hverdag.

Bliv klogere på detaljerne

Betingelser I betingelserne kan du læse alle detaljerne om vores sundhedsforsikring. Vi henviser til bruttobetingelserne, hvilket betyder, at der kan være dækninger og betingelser, som ikke er relevante for dig. Du kan altid logge ind på Min side og se dine nøjagtige betingelser. 

Produktark I produktarket får du et hurtigt overblik over, hvad sundhedsforsikringen dækker, ikke dækker og mulige tilvalgsdækninger.