Hop til indhold
Håndtryk

Din sundheds­forsikring via NRGi-koncernen

Se hvad du kan bruge din sundhedsforsikring til og hvordan du hurtigt og let kommer i gang med behandling.

Hvad dækker sundhedsforsikringen?

Dækninger

Privathospital og –klinik

Hvis du får en henvisning til speciallæge af din praktiserende læge, og skaden er dækningsberettiget, igangsættes undersøgelse eller behandling i vores kvalitetssikrede behandlernetværk indenfor 10 hverdage, fra vi har godkendt skaden. Du har også mulighed for at få dækket operation, røntgen eller ultralydsscanning samt andre former for diagnostiske undersøgelser. Efterkontrol og genoptræning efter operation i bevægeapparatet vil også være dækket.

Behandling/operation af kroniske lidelser

Får du konstateret en kronisk lidelse i forsikringstiden, kan du få dækket behandling eller operation i op til 6 måneder fra diagnosetidspunktet. Du kan også få dækket GLA:D-træning (Godt Liv med Artrose i Danmark), hvis du får konstateret slidgigt i knæ eller hofter, eller hvis du har en længerevarende ryglidelse. Træningen dækkes ud over de 6 måneder fra diagnosetidspunktet.

Fysisk behandling

Du kan få adgang til forskellige behandlingsformer såsom fysioterapi, kiropraktik, osteopati, zoneterapi og akupunktur for skader/ lidelser i bevægeapparatet.

Se i øvrigt mere under dækningen Lindring.

Psykisk behandling

Du har mulighed for at få dækket behandling af psykiske problemstillinger og mentale udfordringer hos en psykolog eller psykiater. Derudover tilbyder vi også akut krisehjælp ved alvorlige, pludselige hændelser.

Se i øvrigt mere under dækningen Lindring.

Akut krisehjælp

Vi dækker akut psykologisk krisehjælp ved eksempelvis:

  • Alvorlige ulykker
  • Dødsfald af nære relationer
  • Vold, trusler, overfald, røveri
  • Livstruende sygdomme hos dig eller nære relationer
  • Overværelse af pludselig, uventet død.

Du kan altid ringe på 88 18 69 60 og taste 9 uanset tidspunkt på døgnet for at få hjælp.

Læs mere om akut krisehjælp.

Fodterapi

Du kan få dækket behandlinger ved en fodterapeut, hvis der er et sundhedsfagligt behov, fx nedgroede negle.

Diætist

Du har mulighed for at få dækket rimelig og nødvendig vejledning hos en autoriseret diætist, hvis der er en lægefaglig vurdering af, at din ernæringstilstand udgør en helbredsmæssig risiko.

Den forebyggende rådgivningslinje

Du kan få telefonisk rådgivning indenfor trivsel og livsstil. Vi tilbyder fx værktøjer til håndtering af stress eller værktøjer til fysiske livsstilsændringer som kost- og motionsvaner.

Læs mere om den forebyggende rådgivningslinje.

Gjensidiges misbrugslinje

Med misbrugslinjen kan du få anonym vejledning og rådgivning omkring problemstillinger og udfordringer ved at være i eller tæt på en relation med misbrug, herunder også mistanke om misbrug/overforbrug.

Læs mere om Gjensidiges misbrugslinje.

Sundhedskompas

Vi hjælper, uanset om sygdom eller skade er dækket af sundhedsforsikringen eller ej. Med sundhedskompasset gives adgang til en personlig sundhedsrådgiver, der kan følge forsikrede gennem hele behandlingsforløbet. Vi er klar til at hjælpe med vejledning og rådgivning indenfor undersøgelse og behandling, forebyggelse af skader samt klager og erstatning.

Socialrådgivning Vi kan rådgive om socialfaglige spørgsmål vedr. rettigheder i forbindelse med sygdom, socialfaglig lovgivning, offentlige ydelser, hjælpemidler, medicintilskud og tabt arbejdsfortjeneste.

Omsorgshenvendelse Er du kollega eller leder til forsikrede og har bekymringer om vedkommendes trivsel, kan du også kontakte os. Vi vil herefter række ud til forsikrede og tilbyde en omsorgssamtale.

Ledersparring Som leder kan du også kontakte os, hvis du ønsker sparring på, hvordan du tackler en medarbejders jobsituation, jobmuligheder, og hvordan du bedst kan hjælpe din medarbejder med at komme godt tilbage efter langtidsfravær. Vi har ikke brug for oplysninger på medarbejderen, da ledersparring sker på et overordnet niveau.

Ludomani

Du kan få behandling for diagnosticeret ludomani (pengespil). Ludomani dækkes med 1 forløb.

Misbrugsbehandling

Du kan få behandling for alkohol-, rusmiddel- og medicinmisbrug. Misbrugsbehandling dækkes med 1 forløb.

Læs mere om misbrugsbehandlingen.

Lindring

Du kan få forebyggende og lindrende behandling af kroniske lidelser i bevægeapparatet eller lidelser, som påvirker bevægeapparatet fx gigt, hjernerystelse og piskesmæld. Forebyggende og støttende samtaler til kroniske/vedvarende psykiske lidelser såsom ADHD/ADD, autismespektrumforstyrrelse, spiseforstyrrelse og kronisk angst tilbydes via Online psykolog.

Læs mere om lindring.

Kollektiv børnedækning

Med kollektiv børnedækning får dine børn (dine, mine og vores) under 24 år med folkeregisteradresse i Danmark, Sverige, Norge, Færøerne, Grønland eller Tyskland adgang til undersøgelse og behandling.

Mistrivsel hos barnet Er barnet i længerevarende psykisk mistrivsel fx skoleværing eller bekymringer, kan vi tilbyde familien én digital rådgivningssamtale med henblik på at styrke forældrekompetencerne til at støtte barnet bedst muligt. Familien kan også få et skriftligt notat, som kan bruges i den videre kontakt med eksempelvis kommune, PPR eller dagtilbud.

Digitalt livsfasetilpasset livsstilsprogram

Livet forandres og dermed også vores behov. Vi går alle igennem forskellige, og nogle gange svære eller krævende livsfaser, hvor vi kommer ud af balance. Det kan være faser som under fertilitetsbehandling, i overgangsalderen, ved seniorovergang eller længerevarende sygdom. Vi vil gerne hjælpe til, at du kan genfinde balancen, og opnå en bedret livskvalitet og trivsel med et livsfasetilpasset livsstilsprogram. Programmet tager afsæt i den livsfase, som udfordrer dig og kan indeholde kostvejledning, træningsvejledning, vanecoaching, samt skærm- og søvnhygiejne.

Livsstilsprogrammet foregår online med videokonsultationer, videobeskeder og chat.

Pårørende- /patientsupportforløb

Når alvorlig sygdom eller krise rammer, har de fleste af os behov for hjælp og støtte. Det kan føles ensomt og overvældende at være pårørende, ligesom det kan vende op og ned på både hverdag og fremtid, for den som bliver ramt af sygdom eller alvorlige livsomstændigheder. Vi kan hjælpe dig og din familie med et pårørende-/patientsupportforløb, som kan inddrage hele husstanden, og hvor I kan blive set, hørt og mødt i den svære periode.

Vi tilbyder en sundhedsfaglig/psykoterapeutisk ressourceperson, som agerer tovholder, og som kan yde psykisk og praktisk støtte, samt hjælpe i kontakten med kommune, sygehus og offentlige instanser. Ressourcepersonen kan inddrage andre relevante specialister fx familieterapeut, søvnspecialist, pårørendekonsulent, socialrådgiver, økonomisk rådgiver ud fra individuelle behov.

Skyldes den alvorlige sygdom cancer, kan du efter endt patientsupportforløb og efter endt primær kræftbehandling tilbydes post-cancer efterværn.

Tidlig støtte

Tidlig støtte er vores proaktive indsats og tilbud som har til formål at vurdere behovet for, og igangsætte en tidlig indsats ved risiko for langtidssygefravær.

Vi kan rådgive og vejlede i livets forskellige faser, samt støtte og hjælpe både ved risiko for langtidssygefravær, under sygdom og ved tilbagevenden til arbejde. Den proaktive indsats varetages af vores socialrådgiver, socialfaglige- eller sundhedsfaglige medarbejdere. Er du i risiko for langtidssygefravær, tilbyder vi dig en omsorgssamtale, hvor dit behov for hjælp og støtte afdækkes. Det kan være at du har behov for yderligere dækning via sundhedsforsikringen, socialrådgivning eller kontakt med dit eventuelle pensionsselskab.

Vi kan også hjælpe og rådgive dig i de forskellige livsfaser, og de udfordringer du kan opleve her, ligesom vi kan yde rådgivning om offentlige instanser, kommunale tilbud og socialfaglige problemstillinger. Med Tidlig Støtte kan vi bidrage til at forhindre forværring, og hjælpe med at du og din familie kommer godt videre efter sygdom eller udfordrende perioder i livet.

Har du husket at tilmelde din familie?

Med din sundhedsforsikring kan du også tegne dækning til din ægtefælle/samlever.

Pris for din ægtefælle/samlever: 3.233,79 kr. Årlig pris pr. person inkl. skadesforsikringsafgift på 1,1% af prisen på forsikringen og garantifondsbidrag på 10 kr.  Prisen gælder til og med d. 01.01.2026.

For ægtefæller/samlever gælder det, at undersøgelse og behandling af sygdomme og skader opstået før tilmelding, først er dækket efter 6 måneders forsikring (karensperiode). Har din ægtefælle/samlever haft sundhedsforsikring hos et andet selskab, kan den optjente anciennitet overføres og modregnes i karensen. Dog må der ikke være et slip imellem de to forsikringer.

Du tilmelder din ægtefælle/samlever ved at klikke på linket herunder og udfylde formularen. Ægtefælle/samlever er dækket af vores private forsikringsbetingelser. og der kan derfor være forskel på, hvilke dækninger du har og hvilke dækninger din familie har. Se produktark (IPID)

Sådan bruger du din sundhedsforsikring

Når vi modtager din skadeanmeldelse, behandler vi den altid inden for 1-2 arbejdsdage. 

Trin 1. Har du en henvisning?  I nogle tilfælde skal du have en lægehenvisning klar, når du anmelder din sag. Derfor anbefaler vi, at du kontakter din egen læge for en vurdering af dit behov for behandling.

Trin 2. Udfyld en skadeanmeldelse  Du skal nu udfylde en skadeanmeldelse. Det gør du let og hurtigt på Min side. På Min side kan du både uploade din henvisning og udfylde en samtykkeerklæring, så vi har mulighed for at indhente, anvende og videregive de oplysninger, som er relevante for vores behandling af din sag.

Gode råd til en sundere livsstil

Det er ikke alt man kan forsikre sig mod, men en sund livsstil for både sind og krop kan være en god investering til et længere og bedre liv uden sygdom. Få inspiration fra vores artikler, der hjælper dig til en sundere hverdag.

Har du spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål til din forsikring eller en skade, er du velkommen til at kontakte os. Har du anmeldt en skade, kan du følge din sag på Min side. Her har du også mulighed for at skrive til os.

Bliv klogere på detaljerne

Betingelser I betingelserne kan du læse alle detaljerne om din sundhedsforsikring.

Produktark I produktarket får du et hurtigt overblik over, hvad vores sundhedsforsikring dækker og ikke dækker og mulige tilvalgsdækninger.

Download mere information om forsikringen

Vi har samlet en række dokumenter, som kan være relevante for dig, der arbejder i NRGi-koncernen.