Din sundhedsforsikring via TV2
Se hvad du kan bruge din sundhedsforsikring til og hvordan du hurtigt og let kommer i gang med behandling.
Sundhedsforsikring - din genvej til hurtig behandling
Tryghed i hverdagen handler ikke bare om at være rask. Det handler også om at være sikret hurtig behandling, hvis man bliver syg eller kommer til skade. Din sundhedsforsikring er din genvej til undersøgelse og behandling
Dine fordele ved at være omfattet af en sundhedsforsikring
- Hurtig adgang til undersøgelse og behandling
- Øget tryghed i hverdagen
- Svar inden for 1-2 arbejdsdage, når du har anmeldt dit behov for hjælp
- Landsdækkende og kvalitetssikret behandlernetværk
Herudover får du adgang til alle Gjensidiges kundefordele, der rummer attraktive fordele og rabat på alt fra forsikringer til medicin og benzin.
Brug for hjælp?
Har du spørgsmål til din sundhedsforsikring? Vi er klar til at hjælpe dig på 70 10 90 09.
Sådan dækker sundhedsforsikringen
Dækninger
Hvis du får en henvisning til speciallæge af din praktiserende læge, og skaden er dækningsberettiget, igangsættes undersøgelse eller behandling i vores kvalitetssikrede behandlernetværk indenfor 10 hverdage, fra vi har godkendt skaden. Du har også mulighed for at få dækket operation, røntgen eller ultralydsscanning samt andre former for diagnostiske undersøgelser. Efterkontrol og genoptræning efter operation i bevægeapparatet vil også være dækket.
Får du konstateret en kronisk lidelse i forsikringstiden, kan du få dækket behandling eller operation i op til 6 måneder fra diagnosetidspunktet. Du kan også få dækket GLA:D-træning (Godt Liv med Artrose i Danmark), hvis du får konstateret slidgigt i knæ eller hofter, eller hvis du har en længerevarende ryglidelse. Træningen dækkes ud over de 6 måneder fra diagnosetidspunktet.
Du kan få adgang til forskellige behandlingsformer såsom fysioterapi, kiropraktik, osteopati, zoneterapi og akupunktur for skader/lidelser i bevægeapparatet.
Du kan få dækket behandlinger ved en fodterapeut, hvis der er et sundhedsfagligt behov, fx nedgroede negle.
Du har mulighed for at få dækket rimelig og nødvendig vejledning hos en autoriseret diætist, hvis der er en lægefaglig vurdering af, at din ernæringstilstand udgør en helbredsmæssig risiko.
Du kan få telefonisk rådgivning indenfor trivsel og livsstil. Vi tilbyder fx værktøjer til håndtering af stress eller værktøjer til fysiske livsstilsændringer som kost- og motionsvaner.
Med misbrugslinjen kan du få anonym vejledning og rådgivning omkring problemstillinger og udfordringer ved at være i eller tæt på en relation med misbrug, herunder også mistanke om misbrug/overforbrug.
Vi hjælper, uanset om sygdom eller skade er dækket af sundhedsforsikringen eller ej. Med sundhedskompasset gives adgang til en personlig sundhedsrådgiver, der kan følge forsikrede gennem hele behandlingsforløbet. Vi er klar til at hjælpe med vejledning og rådgivning indenfor undersøgelse og behandling, forebyggelse af skader samt klager og erstatning.
Socialrådgivning Vi kan rådgive om socialfaglige spørgsmål vedr. rettigheder i forbindelse med sygdom, socialfaglig lovgivning, offentlige ydelser, hjælpemidler, medicintilskud og tabt arbejdsfortjeneste.
Omsorgshenvendelse Er du kollega eller leder til forsikrede og har bekymringer om vedkommendes trivsel, kan du også kontakte os. Vi vil herefter række ud til forsikrede og tilbyde en omsorgssamtale.
Ledersparring Som leder kan du også kontakte os, hvis du ønsker sparring på, hvordan du tackler en medarbejders jobsituation, jobmuligheder, og hvordan du bedst kan hjælpe din medarbejder med at komme godt tilbage efter langtidsfravær. Vi har ikke brug for oplysninger på medarbejderen, da ledersparring sker på et overordnet niveau.
Du kan få behandling for diagnosticeret ludomani (pengespil). Ludomani dækkes med 1 forløb.
Du kan få behandling for alkohol-, rusmiddel- og medicinmisbrug. Misbrugsbehandling dækkes med 1 forløb.
Livet forandres og dermed også vores behov. Vi går alle igennem forskellige, og nogle gange svære eller krævende livsfaser, hvor vi kommer ud af balance. Det kan være faser som under fertilitetsbehandling, i overgangsalderen, ved seniorovergang eller længerevarende sygdom. Vi vil gerne hjælpe til, at du kan genfinde balancen, og opnå en bedret livskvalitet og trivsel med et livsfasetilpasset livsstilsprogram. Programmet tager afsæt i den livsfase, som udfordrer dig og kan indeholde kostvejledning, træningsvejledning, vanecoaching, samt skærm- og søvnhygiejne.
Livsstilsprogrammet foregår online med videokonsultationer, videobeskeder og chat.
Når alvorlig sygdom eller krise rammer, har de fleste af os behov for hjælp og støtte. Det kan føles ensomt og overvældende at være pårørende, ligesom det kan vende op og ned på både hverdag og fremtid, for den som bliver ramt af sygdom eller alvorlige livsomstændigheder. Vi kan hjælpe dig og din familie med et pårørende-/patientsupportforløb, som kan inddrage hele husstanden, og hvor I kan blive set, hørt og mødt i den svære periode.
Vi tilbyder en sundhedsfaglig/psykoterapeutisk ressourceperson, som agerer tovholder, og som kan yde psykisk og praktisk støtte, samt hjælpe i kontakten med kommune, sygehus og offentlige instanser. Ressourcepersonen kan inddrage andre relevante specialister fx familieterapeut, søvnspecialist, pårørendekonsulent, socialrådgiver, økonomisk rådgiver ud fra individuelle behov.
Skyldes den alvorlige sygdom cancer, kan du efter endt patientsupportforløb og efter endt primær kræftbehandling tilbydes post-cancer efterværn.
Hvis du får brug for hjælp
Når vi modtager din skadeanmeldelse, behandler vi den altid inden for 1-2 arbejdsdage.
Trin 1: Har du en henvisning? I nogle tilfælde skal du have en lægehenvisning klar, når du anmelder din sag. Derfor anbefaler vi, at du kontakter din egen læge for en vurdering af dit behov for behandling.
Trin 2: Udfyld en skadeanmeldelse Du skal nu udfylde en skadeanmeldelse. Det gør du let og hurtigt på Min side.
På Min side kan du både uploade din henvisning og udfylde en samtykkeerklæring, så vi har mulighed for at indhente, anvende og videregive de oplysninger, som er relevante for vores behandling af din sag.
Du kan også anmelde dit behandlingsbehov telefonisk i vores sundhedscenter. Ring på tlf. 88 18 69 60. Vær opmærksom på, at du efterfølgende skal logge ind på Min side for at afgive samtykke og evt. uploade din lægehenvisning.
Med din sundhedsforsikring kan du også tegne dækning til din ægtefælle/samlever og dine børn. Har både du og din ægtefælle/samlever en forsikring hos Gjensidige Forsikring, dækker vi automatisk alle jeres ude- og hjemmeboende børn under 24 år.
Pris for din ægtefælle/samlever: 4.508,36 Årlig pris pr. person inkl. skadesforsikringsafgift på 1,1% af prisen på forsikringen og garantifondsbidrag på 5 kr. Prisen gælder til og med d. 01.12.2026.
Ønsker du udelukkende at dække dine børn under 24 år, kan du tegne en børnedækning til 1.107,80 kr. helårligt pr. barn inkl. skadesforsikringsafgift på 1,1% af prisen på forsikringen og garantifondsbidrag på 5 kr. (indeks 2026). Prisen gælder til og med d. 01.12.2026. Familie er dækket af vores private forsikringsbetingelser og der kan være forskel på din sundhedsforsikring og din families i forhold til dækninger. Se produktark. For din ægtefælle/samlever og dine børn gælder det, at undersøgelse og behandling af sygdomme og skader opstået før tilmelding, først er dækket efter 6 måneders forsikring (karensperiode).
Du tilmelder din familie ved at klikke på linket herunder og udfylde formularen.
Første opkrævning er gratis. Tilmelder du din sundhedsforsikring til Betalingsservice, undgår du fremtidige opkrævningsgebyrer på 50 kr. pr. opkrævning. Tilmeld dig Betalingsservice.
Din sundhedsforsikring dækker undersøgelse og behandling af skader, sygdomme og lidelser hos en speciallæge eller behandler.
Får du behov for undersøgelse og behandling af en skade, har du efter godkendt anmeldelse adgang til en række behandlingstyper, som du finder i dine forsikringsbetingelser.
Din sundhedsforsikring er særligt sammensat af din arbejdsgiver. Du har derfor også et særligt sæt forsikringsbetingelser, som du finder i boksen herunder. Download produktark.
Har du spørgsmål?
Hvis du har spørgsmål til din forsikring eller en skade, er du velkommen til at kontakte os. Har du anmeldt en skade, kan du følge din sag på Min side. Her har du også mulighed for at skrive til os. Hvis du ønsker at kontakte os telefonisk, har du mulighed for at ringe til os på tlf. 70 10 90 09.