Sikkerhed

Vi lægger stor vægt på sikkerhed, og vi gør altid vores bedste for at beskytte dig som kunde.

Persondatapolitik

Som kunde i den danske filial af Gjensidige Forsikring ASA, Norge, har vi behov for oplysninger om dig. Det kræver lovgivningen, og det sætter Gjensidige Forsikring i stand til at yde dig den rette service.

I Gjensidige Forsikring passer vi godt på dine oplysninger. Derfor kan du trygt indtaste dine personlige oplysninger på gjensidige.dk . Læs mere om vores retningslinjer for behandling af personoplysninger

Indsamling og brug af personoplysninger
Gjensidige Forsikring indsamler kun oplysninger, som er nødvendige for at tegne og administrere forsikringsprodukter og andre tilknyttede ydelser. De afgivne oplysninger registreres med henblik på administration, rådgivning, kundepleje og markedsføring.
Som kunde i Gjensidige Forsikring har du altid mulighed for indsigt i dine personlige oplysninger, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.

Ønsker du ikke at modtage markedsføringsmateriale fra Gjensidige Forsikring, er du velkommen til at kontakte os ved at sende et brev til Gjensidige Forsikring, A.C. Meyers Vænge 9, 2450 København SV.

Vi behandler dine oplysninger fortroligt og i overensstemmelse med gældende dansk lovgivning. Det medfører, at vi kan udveksle dine oplysninger til

• Andre forsikringsselskaber i Gjensidige Forsikring Koncernen
• Eksterne samarbejdspartnere, i forbindelse outsourcing af administrative opgaver
• CPR-registret, når vi opdaterer adresseoplysninger

Misligholder du dine forpligtigelser overfor Gjensidige Forsikring, kan Gjensidige Forsikring videregive oplysninger om dig til kreditoplysningsbureauer og advarselsregistre i henhold til overensstemmelse med gældende lovgivning.

Desuden videregiver vi oplysninger til offentlige myndigheder, hvis lovgivningen kræver det.

Personoplysninger overføres krypteret fra kundens browser til Gjensidige Forsikrings systemer.

Registrering på gjensidige.dk
Gjensidige Forsikring registrerer brugernes adfærd på hjemmesiden for løbende at kunne forbedre kundernes oplevelse af sitet. Vores statistiksystemer indsamler oplysninger om browser, hvilke sider der er besøgt, og hvordan brugeren bevæger sig rundt på hjemmesiden.

Mail til og fra Gjensidige
Din sikkerhed er vigtig for os. Derfor vil vi aldrig bede dig om at opgive personlige oplysninger som personnummer, kontonummer, brugernavn, PIN-koder, helbredsoplysninger eller lignende i en mail fra os. Skulle du modtage en mail, som ser ud til at være fra Gjensidige, hvor du bliver bedt om at opgive personlige oplysninger, beder vi dig kontakte os, før du besvarer mailen.
Du har også mulighed for at sende sikker mail til os.

Datasikkerhed på www.gjensidige.dk
Som anbefalet af Datatilsynet er de persondataoplysninger, der afgives på www.gjensidige.dk beskyttes med en stærk kryptering (128 bit SSL) under transmissionen fra brugerens computer til Gjensidige Forsikring. Efter transmissionen opbevares personoplysningerne på samme måde, som vi opbevarer alle øvrige kundeoplysninger.

Voice recording
For løbende at kunne forbedre dialogen med vore kunder, optager vi et udsnit af telefonsamtalerne med privatkunderne i Gjensidige Forsikring. Kun et begrænset antal betroede medarbejdere i Gjensidige Forsikring har adgang til de optagede samtaler. Samtalerne vil udelukkende blive brugt til interne uddannelsesmæssige formål. Vi opbevarer kun samtalerne rutinemæssigt i tre måneder, hvorefter vi sletter dem.

Dataansvarlig
Gjensidige Forsikring, A.C. Meyers Vænge 9, 2450 København SV er ansvarlig for bearbejdning af oplysninger om forsikringstagere, skadelidte og skadevoldere.

Sikker mail

Vi har 2 postkasser (mailadresser) til håndtering af sikker mail

sikkermail@gjensidige.dk
sikkermail-arbejdsskade@gjensidige.dk

Til disse postkasser kan du kan sende en krypteret og signeret - og dermed sikker - mail.

Hvad skal du gøre, før du kan sende sikker mail til os?

  1. Du skal have installeret et personcertifikat eller virksomhedscertifikat på din computer, og du skal samtidig være opmærksom på, at det skal være installeret/tilknyttet dit mail-system. Personcertifikater kan bestilles hos DanID
  2. Du skal hente virksomhedscertifikatet for den postkasse, du vil sende til. Du kan hente certifikatet på to forskellige måder alt efter, hvilket post system du bruger:

    sikkermail@gjensidige.dk
    a) vCard (bedst til Outlook) eller
    b)  PEM  

    sikkermail-arbejdsskade@gjensidige.dk
    a) vCard (bedst til Outlook) eller
    b)  PEM  
  3. Send din mail til sikkermail@gjensidige.dk  eller sikkermail-arbejdsskade@gjensidige.dk . Skriv navnet i emnefeltet, hvis din mail er til en bestemt medarbejder eller afdeling, så bliver mailen videresendt til den rette

Oplysninger om digital signatur

På siden www.digitalsignatur.dk findes baggrundsoplysninger om brugen af digital signatur.