Gjensidige har både en forretningsmæssig og moralsk forpligtigelse til at gøre en indsats imod forsikringssvindel.
Hvis vi under den almindelige sagsbehandling får mistanke om muligt forsøg på forsikringssvindel, iværksætter vi en nærmere undersøgelse, som skal skaffe tilstrækkelig dokumentation til at få afkræftet eller bekræftet en mistanke om forsikringssvindel.
Undersøgelsen af en mulig svindelsag skal foregå professionelt og følge både lovgivningen på området, vores interne retningslinjer og retningslinjerne fra vores brancheorganisation Forsikring og Pension - download og læs kodeks fra F&P .
Er konklusionen på undersøgelsen, at der er en begrundet mistanke om svindel, skal der altid foretages en vurdering af om forholdet skal politianmeldelse.
Gjensidige ønsker at beskytte sine kunder og virksomhed imod bedrageri og vil ikke være med til, at den gode kunde skal betale mere i præmie for sin forsikring, fordi få andre kunder bevidst vil bedrage selskabet.