Hop til indhold

gjensidige-dk.apps-int.gjensidige.io

Anmeld skade indbo- og husforsikring

Har du en akut skade kan du ringe på 70 10 90 09.

Sådan anmelder du en skade

  1. Log ind
  2. Klik på anmeld skade
  3. Følg vejledningen og udfyld skadeanmeldelsen
  4. Du modtager en bekræftelsesmail med link til Scalepoint, et system hvor du skal uploade kvitteringer, billeder og registrere de beskadigede ting 

Brug altid linket til Scalepoint, som du får tilsendt efter anmeldelsen, til at følge din sag.

Indbo: Når du har anmeldt skaden

  1. Vi behandler din sag og vurderer om forsikringen dækker skaden ud fra betingelserne. Vi kontakter dig, hvis vi mangler flere informationer.
  2. Er det en større skade fx en brand, hjælper en taksator med at vurdere skaden og guide dig igennem forløbet
  3. Når din skade er færdigbehandlet, modtager du den endelige opgørelse og et link til vores webshop for skadeserstatning, hvor du kan købe nye udgaver af de beskadigede ting til priser, der er lavere end markedet. Du kan også vælge at få det beløb, som vi kan genskaffe genstandene til, overført til din NemKonto i stedet.

Hus: Når du har anmeldt skaden

  1. Vi kontakter dig 1 – 3 hverdage efter du har anmeldt skaden, for at aftale besigtigelse og det videre forløb. Har du valgt en håndværker i vores netværk modtager vi automatisk en rapport efter besigtigelsen. Bruger du din egen håndværker skal du selv sende dokumentationen til os i Scalepoint. 
  2. På baggrund af besigtigelsen og betingelserne vurderer vi om skaden er dækket af forsikringen. Du vælger om vores håndværker skal udbedre skaden og styre processen, eller om du selv vil stå for koordineringen.

Husk, at al kommunikation omkring din skade foregår i Scalepoint, som du modtog link til, da du anmeldte skaden.

Har du brug for hjælp?

Har du spørgsmål eller brug for hjælp til at anmelde en skade? Vi sidder klar til at hjælpe dig på 88 18 69 56. Mandag-torsdag 08:30-18 og fredag 8:30-16.

Se status på din anmeldelse

Hvis du ønsker at se status på din anmeldelse, kan du gøre det i Scalepoint. Du finder loginoplysninger i den mail,  som du modtog, da du anmeldte skaden. 

Ofte stillede spørgsmål til indboforsikring

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL