Hop til indhold

Velkommen til Gjensidige

NEM Forsikring er en del af Gjensidige

NEM Forsikring er blevet til Gjensidige, og det er derfor vigtigt for os, at du føler dig godt klædt på som kommende kunde hos os.

Siden foråret 2021 har NEM Forsikring været en del af Gjensidige.

At NEM Forsikring er blevet til Gjensidige har ikke betydning for dig som kunde. Dine forsikringer vil fortsætte i NEM Forsikring og med samme forsikringsbetingelser og aftalevilkår, men Gjensidige vil formelt stå bag og være forsikringsgiver og risikobærer.. Alle henvendelser omkring dine forsikringer, i tilfælde af skader mv. vil derfor skulle ske på samme måde, som du altid har gjort.

På sigt ønsker vi at samle alle kunder i Gjensidige, og du vil få besked, når dine forsikringer flyttes. Dette ønsker vi for at sikre en ensartet kundebetjening og kundevilkår.

Ofte stillede spørgsmål

Vi vil gerne give dig det bedste overblik over overdragelsen og dens betydning for dig. Derfor har vi samlet de mest centrale spørgsmål og svar, som du eventuelt måtte have.

Hvad betyder overdragelsen for mig?

Det er desværre ikke muligt at flytte alle dine forsikringer til Gjensidige samlet. Dine forsikringer flyttes fra NEM Forsikring til Gjensidige ved hovedforfald. Hovedforfald er den dato, du har købt din forsikring. Har du købt dine forsikringer på forskellige datoer, vil de altså have forskellige hovedforfald, og kan derfor ikke blive flyttet samlet. 

Nej, du skal ikke gøre noget, og det har ingen betydning for dig nu og her.

Når din forsikring bliver flyttet til Gjensidige, får du direkte besked via enten e-Boks eller brev om, hvad ændringerne har af betydning for dig samt en oversigt over forskelle imellem din nuværende og nye police.

I Gjensidige sender vi som udgangspunkt opkrævninger til Min Side og ikke til e-Boks. Så snart din forsikring er flyttet over, vil du få adgang til Min Side på gjensidige.dk. Du kan læse mere om hvordan du bruger Min Side og hvad du finder af information på din private profil hos Gjensidige her.

Er din forsikring endnu ikke blevet flyttet til Gjensidige, vil du fortsat modtage din opkrævning fra NEM Forsikring i din e-Boks.

Du får direkte besked via enten e-Boks eller brev, når dine forsikringer flyttes til Gjensidige, og du behøver ikke at gøre noget.

Ja, du vil automatisk fortsætte med at betale via Betalingsservice, når dine forsikringer bliver flyttet. Vær dog opmærksom på at du kan opleve, at der bliver oprettet en ny aftale med Gjensidige i din betalingsserviceoversigt. Du skal ikke gøre noget. Der bliver ikke trukket penge fra Gjensidige, før forsikringen træder i kraft hos Gjensidige.

Ja. Når din første forsikring flyttes til Gjensidige, vil du få dit nye kundenummer. Du får dit nye policenummer, når dine forsikringer i Gjensidige træder i kraft. Du får direkte besked via enten e-Boks eller brev, når dine forsikringer flyttes til Gjensidige.

Når alle dine forsikringer er blevet flyttet fra NEM Forsikring til Gjensidige vil dit NEM kunde- og policenummer automatisk ophøre, og du behøver ikke at gøre noget.

Hvis der er tilknyttet en rabataftale til dine forsikringer, vil vi overføre din eksisterende rabat til dine nye forsikringer hos Gjensidige, og prisen på din forsikring bliver derfor den samme.

Næste gang din forsikring skal fornyes (årligt hovedforfald) vil du dog overgå til Gjensidiges samlerabat, hvor du opnår samlerabat ved at samle tre af følgende forsikringer hos os: Indboforsikring, Bilforsikring, Husforsikring, Fritidshusforsikring og Ulykkesforsikring. Samlerabatten hos Gjensidige er 10 %, men du vil selvfølgelig beholde din nuværende rabat fremadrettet, hvis du fortsat lever op til kriterierne for samlerabat.

Når din forsikring flytter til Gjensidige tager vi udgangspunkt i den pris du betaler hos NEM Forsikring. Du vil dog opleve, at din pris bliver underlagt en årlig indeksregulering. Denne regulering ville også være sket, hvis NEM Forsikring ikke var blevet opkøbt af Gjensidige.

Ja. Du får nye Gjensidige forsikringsbetingelser, når din forsikring flytter fra NEM Forsikring til Gjensidige. 

Du får direkte besked via enten e-Boks eller brev om, hvad ændringerne har af betydning for dig samt en oversigt over forskelle imellem din nuværende og nye police.

Det er vigtigt for os, at du føler dig godt klædt på som kommende kunde i Gjensidige. Derfor er du selvfølgelig også altid velkommen til at ringe til os på telefon 88 18 67 36, hvis du har spørgsmål.

Generelt om overdragelsen | NEM

Du er fortsat kunde hos NEM Forsikring, ejet af Gjensidige, men du behøver ikke at gøre noget nu. Før dine forsikringer bliver flyttet, vil du få direkte besked via enten e-Boks eller fysisk brev om, hvad det betyder for dig.

Ja, dine forsikringer bliver flyttet til Gjensidige.

Du behøver ikke at gøre noget lige nu, og du er fortsat kunde hos NEM Forsikring. Før dine forsikringer bliver flyttet, får du direkte besked via enten e-Boks eller brev med mere information om, hvad det betyder for dig. 

Du behøver ikke at gøre noget. Dine forsikringer bliver automatisk flyttet til Gjensidige, og du får direkte besked via enten e-Boks eller fysisk brev, når dine forsikringer bliver flyttet fra Gjensidige til NEM Forsikring. 

Dine forsikringer flyttes løbende fra NEM Forsikring til Gjensidige ved hovedforfald. Hovedforfald er den dato du har købt din forsikring. Har du købt dine forsikringer på forskellige datoer, vil de altså have forskellige hovedforfald, og dine forsikringer vil derfor ikke blive flyttet samlet.

Vi forventer at de sidste forsikringer fra NEM Forsikring er flyttet til Gjensidige i januar 2024, men dine forsikringer kan godt være flyttet før.

Gjensidige er et ledende nordisk skadesforsikringsselskab noteret på Oslo Børs. I mere end 200 år har Gjensidige tilbudt forsikringer på et solidt fundament af gjensidig tillid.

Som kunde i Gjensidige får du bl.a.:

  • Solide dækninger og et bredt udvalg af forsikringer samlet ét sted
  • Udvidede åbningstider på telefonen
  • Adgang til Danmarks første digitale forsikringstjek – Forsikringstallet - hvor du nemt og hurtigt kan se, om du er korrekt forsikret. Se mere her (gjensidige.dk/forsikringstallet)
  • Adgang til Online Læge og Sundhedskompasset hvis du har din indboforsikring hos os. Se mere her (gjensi-dige.dk/indbo-fordele)
  • Gode rabataftaler og kundefordele gennem din forsikring. Se mere her (gjensidige.dk/kundefordele)
  • Et forsikringsselskab med fokus på tillid og tilfredse kunder! Se hvad vores kunder siger om os her (gjensidige.dk/kunder)

NEM Forsikring har siden 2021 været et 100 procent ejet datterselskab af Gjensidige. Nu bliver NEM Forsikring officielt til Gjensidige for at skabe en mere enkel selskabsstruktur.

Jeg har brug for hjælp

Nej, du skal ikke gøre noget. Din skade behandles fortsat i NEM Forsikring, og forløbet vil blive håndteret af NEM Forsikrings skadeseksperter - også selvom din forsikring flyttes til Gjensidige, før din skade er færdigbehandlet.

Hvis din forsikring er i NEM Forsikring
Du skal anmelde din skade online på nemforsikring.dk eller ringe til NEM Forsikring på telefon 70 77 77 77.

Hvis din forsikring er flyttet over til Gjensidige
Du skal anmelde din skade online på Min Side på gjensidige.dk eller ringe til Gjensidige på telefon 33 25 92 47.

Kan du ikke finde din forsikring?
Du kan finde alle dine forsikringer via NEM Forsikrings selvbetjening på nemforsikring.dk eller Min Side på gjensidige.dk. Når du logger ind er der et direkte link, hvor du kan klikke dig videre til rette selskab, hvis ikke forsikringen ligger, hvor du først loggede ind.

Hvis du har brug for at lave ændringer til en eksisterende forsikring kan du kontakte os på telefon 88 18 67 36, hvor vi kan hjælpe dig uanset om din forsikring ligger i NEM Forsikring eller Gjensidige.

Hvis du ønsker at købe en ny forsikring vil den nye forsikring blive oprettet i Gjensidige. Du kan kontakte os på telefon 88 18 67 36, eller du kan købe den online på gjensidige.dk. Det er ikke længere muligt at købe en ny forsikring igennem NEM Forsikring.

Hvis du har brug for at lave ændringer til en eksisterende forsikring, kan du ligeledes kontakte os på telefon 88 18 67 36, hvor vi kan hjælpe dig uanset om din forsikring ligger i NEM Forsikring eller Gjensidige.

Hvis du afmelder din nye betalingsserviceaftale, vil du modtage din opkrævning på et indbetalingskort.

Du er også velkommen til at ringe til os på telefon 88 18 67 36. Så kan vi hjælpe dig med at opsætte aftalen igen.

På Min Side på gjensidige.dk kan du finde et samlet overblik over alle dine forsikringsdokumenter. Læs mere om, hvordan du bruger Min Side her.

Vi sidder klar til at hjælpe dig med små og store spørgsmål til både NEM Forsikring og Gjensidige på telefon 88 18 67 36.

Tilliden er gjensidig

Vi danskere er gode til at vise tillid. Vi parkerer uden bekymring vores barnevogne uden for caféerne, der er ubemandede grøntsagsboder i vejkanten, og supermarkederne har fået selvbetjeningskasser. Tillid handler kort og godt om, at vi kan stole på hinanden – især når det virkelig gælder.

I over 200 år har vi lyttet til, vejledt og hjulpet vores kunder. Og det har vi i sinde at fortsætte med. Se hvordan vi arbejder med tillid hos os her.