Hop til indhold

PenSam Forsikring er blevet en del af os i Gjensidige

For dig betyder det, at du frem til 1. feb. 2026 kan have forsikringer hos PenSam Forsikring og hos os i Gjensidige.

Se dine forsikringer, dokumenter og anmeld skade

Når du logger ind på Mine Forsikringer, som du plejer hos PenSam Forsikring, kan du opleve, at du ikke kan se alle dine forsikringer eller at siden er tom. Det er fordi forsikringerne er rykket over til os i Gjensidige. Kan du derfor ikke se dine betingelser på produktet eller ønsker at anmelde en skade, skal du logge ind på Min side hos os i Gjensidige.

Se nedenfor hvordan du logger ind på PenSam Forsikring og hos os i Gjensidige.

Har du spørgsmål?


Kontakt os hvis du har spørgsmål til dine eksisterende forsikringer eller betalinger. Vi sidder klar man-fre kl. 8:30-16 på 88 18 64 73.

Læs mere om

ProduktarkAfgifter

Nedenfor finder du alle de afgifter, loven siger vi skal opkræve og de gebyrtyper, vi har i PenSam Forsikring.

Bilforsikring Afgiftype: Miljøbidrag Afgiftens størrelse: 84 kr. pr. år

Indbo-, hus- og fritidshusforsikring Afgiftype: Naturskadeafgift Afgiftens størrelse: 40 kr. pr. år

Bil- og knallertforsikring Afgiftype: Statsafgift Afgiftens størrelse: 42,9 % af selve forsikringspræmien på ansvarsdelen af bilforsikringen For knallertforsikringen udgør statsafgiften 230 kr. fast hvert år

Alle forsikringer Afgiftype: Skadesforsikringsafgift Afgiftens størrelse: 1,1 % af præmien - opkræves pr. år 

Gebyrer

Betaling via girokort Gebyrets størrelse: 25 kr. pr. opkrævning Kommentarer: Der er intet gebyr for årlig betaling via betalingsservice

Årlig betaling Gebyrets størrelse: Intet gebyr Kommentarer: Intet gebyr ved årlig betaling 

Halvårlig betaling Gebyrets størrelse: 9 kr. pr. police (betaling via betalingsservice) Gebyrets størrelse: 6 kr. pr. police (betaling via MobilePay) Kommentarer: Gebyret dækker over betaling til Nets/MobilPay for håndtering af betalingen og vores egen administration af betalingen.

Månedlig betaling  Gebyrets størrelse: 9 kr. pr. police (betaling via betalingsservice) Gebyrets størrelse: 6 kr. pr. police (betaling via MobilePay) Kommentarer: Gebyret dækker over betaling til Nets/MobilPay for håndtering af betalingen og vores egen administration af betalingen.

Rykkergebyr 1-3 Gebyrets størrelse: 100 kr. pr. rykker Kommentarer: Dækker administrationsomkostninger 

Opsigelse med kort varsel

Hvis opsigelse med kort varsel sker indenfor det første år efter ikrafttrædelse: Gebyrets størrelse: 400 kr. pr. police  Kommentarer: Kort varsel betyder at du opsiger forsikringer med 30 dages varsel til udgangen af en måned.

Hvis opsigelse med kort varsel sker efter det første år efter ikrafttrædelse: Gebyrets størrelse: Gebyrfrit Kommentarer: Almindelig varsel til hovedforfald er altid gebyrfrit.

Nøgletal og årsrapporter

Her kan du hente nøgletal og årsrapporter, halvårsrapporter og supplerende rapporter.

Se nøgletal og årsrapporter her
Værd at vide om forsikring

Når du køber forsikring, er det vigtigt, at du føler dig i trygge hænder. Vi har derfor samlet en række vigtige informationer, som det er en god idé at læse igennem.

Se ''Værd at vide om forsikring''
Opsigelse af forsikring

Ønsker du at opsige dine forsikringer, så skal du skrive til os. Det kan du gøre sikkert ved at bruge linket nedenfor.

Send os en mail med:

1. Din skriftlige opsigelse 

2. Dit navn

3. Dit kundenummer (Det finder du på Mine forsikringer. Log ind her)

Du skal være opmærksom på at opsigelsesperioden som regel er løbende måned + en måned.

Skriv til os på mail her.

Behandling af personoplysninger for ikke-kunder

I PenSam passer vi godt på de personlige oplysninger, vi får i forbindelse med sagsbehandling af vores kunders sager.

Det gælder også dine personoplysninger, selvom du ikke er kunde hos os. Nedenfor kan du læse, hvilke typer personoplysninger vi anvender, hvorfor vi har brug for dem, og hvordan vi benytter dem.

Du kan også se, hvilke rettigheder du har i forhold til dine personoplysninger. 

Læs her
Kronisk sygdom eller syg før rejsen?

Medicinsk forhåndsgodkendelse

Har du:

  • Årsrejseforsikring hos os
  • Afbestillingsforsikring hos os

Så skal du i nogle tilfælde have en forhåndsgodkendelse fra os, før du rejser eller bestiller rejsen, for at din forsikring dækker.

Søg i god tid

Det kan tage op til 14 dage at få en forhåndsgodkendelse. Derfor skal du søge i god tid. 

  • Har du en Afbestillingsforsikring, skal du have forhåndsgodkendelse, inden du bestiller rejsen.
  • Har du en Årsrejseforsikring, skal du have forhåndsgodkendelse inden den dag, du rejser.

Det er hos SOS International, der håndtere ansøgninger om forhåndsgodkendelse for os, så det er på deres hjemmeside, du ansøger. Klik på knappen nedenfor.

Udfyld din ansøgning her