Hop til indhold

Anmeld din rejseskade online

Hvis du er i udlandet og er blevet syg eller har brug for hjælp, skal du ringe til vores alarm på +45 88 24 73 10.

Undgå vores telefonkø når du anmelder online

Få hjælp hele døgnet ved akut skade på rejsen

Det tager ca. 10 min. at anmelde en skade online

Sådan anmelder du din skade online

Inden du går i gang

Følgende behøver vi uanset hvad du ønsker at anmelde:

  • Relevante dokumenter og billeder af dine kvitteringer
  • Dine bankoplysninger på den konto du ønsker at få din udbetaling
  • Har I et kreditkort, fx et Mastercard i hustanden, og evt. andre rejseforsikringer, skal du have detaljerne klar
  1. Log ind med MitID og vælg din rejseforsikring
  2. Fortæl hvad der er sket
  3. Anden forsikring gennem kreditkort
  4. Upload alle dine dokumenter relateret til skaden
  5. Dine personlige oplysninger
  6. Afslut og send

Når du har anmeldt skaden

  1. Vi registrerer din henvendelse inden for et døgn og sender en bekræftelse med dit sagsnummer
  2. Vi kontakter dig under sagsbehandlingen, hvis vi har spørgsmål til din sag
  3. Vi behandler din sag indenfor 1-2 uger. I højsæsonerne kan du dog opleve at vente lidt længere. Tak for tilliden!

Godt at vide

Hvis du ikke har en indboforsikring hos os, men du har tilvalgt dækningen "Indbo Rejse" til din rejseforsikring, kan du anmelde din skade, hvis du også bliver udsat for tyveri på rejsen, bortkommen bagage mv.

Ofte stillede spørgsmål

Graviditet og ligebehandling

Hvis du i forbindelse med en graviditet eller fødsel har undladt at anmelde en skade til os eller har oplevet at få begrænset dækning, vil vi meget gerne høre fra dig. 

Kontakt os
Skal jeg anmelde tyveri til politiet?

Ja, alle tyverier og ran skal anmeldes til det lokale politi. Mister du dit kreditkort, skal du henvende dig til din bank, så kortet kan spærres.

Du kan efterfølgende anmelde tyveriet til os, så du kan få erstatning for dine mistede ejendele. Bemærk, at tyveri af dine ejendele dækkes af din indboforsikring. Hvis du har din indboforsikring eller har tilvalgt dækningen Rejse indbo til rejseforsikring, skal du anmelde den hos os. 

Log ind og anmeld tyveriet på din indbo- og rejseforsikring med tilvalgsdækningen Rejse Indbo
Mit fly er forsinket. Får jeg erstatning?

Din rejseforsikring dækker ikke flyforsinkelser. Er dit fly forsinket mere end 3 timer, kan du have ret til kompensation fra flyselskabet. Kontakt flyselskabet for at høre nærmere eller læs mere om dine rettigheder hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. 

Rejseforsikringen dækker ekstraudgifter til f.eks. forplejning og hotel, der ikke allerede er dækket af dit rejsebureau eller flyselskab.

Læs mere hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Jeg er blevet syg på min ferie i udlandet. Kan i hjælpe?

Din rejseforsikring dækker udgifter til fx behandling hos læge, ophold på hospital, medicin, ambulancetransport m.m.  hvis du er blevet syg eller kommer til skade på din ferie.

Har du brug for hjælp til et ikke-akut medicinsk spørgsmål, kan du med Online læge videochatte med danske læger eller få udskrevet recepter. 

Har du akut brug for hjælp? Vores alarm er klar til at hjælpe dig døgnet rundt på +45 88 24 73 10.

Har du været syg på din ferie, kan du også få kompensation for tabte rejsedage.

Læs mere om dækning ved sygdom og feriekompensation
Mit fly er aflyst grundet strejke. Dækker forsikringen?

Er din rejse påvirket af en strejke, dækker rejseforsikringen desværre ikke omkostninger til nye flybilletter. Kontakt flyselskabet direkte for at høre, hvordan de kan hjælpe dig.

Læs mere hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Hvad skal jeg gøre for at afbestille min rejse?

I første omgang skal du kontakte din rejsearrangør for at afbestille selve rejsen. Har du selv arrangeret rejsen, skal du kontakte flyselskab, hotel, biludlejning osv. Når du derefter anmelder sagen hos os, skal du oplyse rejsens pris og det beløb, du har fået refunderet af arrangøren.

Hvis sygdom forhindrer dig i at rejse, skal du også have udfyldt en lægeerklæring, som du finder nedenfor.

Afbestilling, der skyldes en operation eller behandling, som var planlagt da rejsen blev betalt, dækkes ikke. Det samme gælder kronisk eller eksisterende sygdom, der i de sidste 3 måneder før bestilling af rejsen har medført symptomer, krævet behandling/indlæggelse eller medført ændret medicinering.

Download lægeerklæring til afbestilling
Min bagage er ikke dukket op. Hvad gør jeg?

Hvis din bagage ikke kommer frem til destinationen, dækker vi nødvendige udgifter til køb af tøj og udstyr som erstatning for det forsinkede. Se beløbsgrænser i dine vilkår. 

Husk at kontakte flyselskabets ankomstservice for at få en PIR-rapport, som du skal kunne fremvise i forbindelse med skadesbehandlingen. Du behøver ikke bruge dine feriedage på at anmelde skaden, men kan sagtens vente til efter hjemkost. 

Er din bagage ikke kommet med flyet hjem? Bare rolig, den dukker som regel hurtigt op igen. Derfor gælder ovenstående ikke på hjemrejsen. Er din bagage stadig ikke dukket op efter 6 uger, betragter vi den som bortkommet og du kan derfor få erstatning for dine mistede ejendele.

Log ind og se dine vilkår