Brug din rejse- eller afbestillingsforsikring

Alarmcentralen er til akutte henvendelser for dig, som er i udlandet. Ring til vores døgnåbne alarm på +45 88 24 73 10.

Se hvordan rejseforsikringen dækker ved corona

Anmeld skade på din rejseforsikring

Vælg den blanket, der passer bedst til det, du vil søge erstatning for. 

  • Skadeanmeldelse fx sygdom på rejsen, ødelagte feriedage, bagageforsinkelse og selvrisiko ved skade på lejebil.
  • Afbestilling + lægeerklæring.
  • Ved afbestilling som følge af smitte med Covid-19, skal lægeerklæring ikke udfyldes og indsendes. I stedet skal du indsende positiv Covid-19 PCR test taget tidligst 72 timer før planlagt afrejse. Det er vigtigt, at dit navn og testdato er synlig.
  • Tyveri på rejsen, beskadiget og bortkommen bagage, skal du melde under din indboforsikring. Det kan du gøre her

Underskriv og send den udfyldte blanket til rejseskade@gjensidige.dk - så går vi i gang med at behandle din sag!

Har du en afbestillingsforsikring?

For at kunne få dækket afbestilling af fremtidige rejser skal du have tilvalgt afbestilling på din rejseforsikring. I tvivl? Log ind og se om du har tilvalgt afbestilling på din rejseforsikring.

Har du valgt "Indbo Rejse" til din rejseforsikring?

Hvis du ikke har en indboforsikring hos os, men du har tilvalgt dækningen "Indbo Rejse" til din rejseforsikring, er du dækket, hvis du bliver udsat for tyveri på rejsen, bortkommen bagage mv. 

Har du "Indbo Rejse", og skal du anmelde en skade, skal du udfylde blanketten her

Log ind og se, om du har valgt dækningen

Ofte stillede spørgsmål

Hvis du i forbindelse med en graviditet eller fødsel har undladt at anmelde en skade til os eller har oplevet at få begrænset dækning, vil vi meget gerne høre fra dig. 

Kontakt os

Ja, alle tyverier og ran skal anmeldes til det lokale politi. Mister du dit kreditkort, skal du henvende dig til din bank, så kortet kan spærres.

Du kan efterfølgende anmelde tyveriet til os, så du kan få erstatning for dine mistede ejendele. Bemærk, at tyveri af dine ejendele dækkes af din indboforsikring. Hvis du har din indboforsikring eller har tilvalgt dækningen Rejse indbo til rejseforsikring, skal du anmelde den hos os. 

Log ind og anmeld tyveriet på din indbo- og rejseforsikring med tilvalgsdækningen Rejse Indbo

Din rejseforsikring dækker ikke flyforsinkelser. Er dit fly forsinket mere end 3 timer, kan du have ret til kompensation fra flyselskabet. Kontakt flyselskabet for at høre nærmere eller læs mere om dine rettigheder hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. 

Rejseforsikringen dækker ekstraudgifter til f.eks. forplejning og hotel, der ikke allerede er dækket af dit rejsebureau eller flyselskab.

Læs mere hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Din rejseforsikring dækker udgifter til fx behandling hos læge, ophold på hospital, medicin, ambulancetransport m.m.  hvis du er blevet syg eller kommer til skade på din ferie.

Har du brug for hjælp til et ikke-akut medicinsk spørgsmål, kan du med Online læge videochatte med danske læger eller få udskrevet recepter. 

Har du akut brug for hjælp? Vores alarm er klar til at hjælpe dig døgnet rundt på +45 88 24 73 10.

Har du været syg på din ferie, kan du også få kompensation for tabte rejsedage.

Læs mere om dækning ved sygdom og feriekompensation

Er din rejse påvirket af en strejke, dækker rejseforsikringen desværre ikke omkostninger til nye flybilletter. Kontakt flyselskabet direkte for at høre, hvordan de kan hjælpe dig.

Læs mere hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

I første omgang skal du kontakte din rejsearrangør for at afbestille selve rejsen. Har du selv arrangeret rejsen, skal du kontakte flyselskab, hotel, biludlejning osv. Når du derefter anmelder sagen hos os med blanketten nedenfor, skal du oplyse rejsens pris og det beløb, du har fået refunderet af arrangøren.

Hvis sygdom forhindrer dig i at rejse, skal du også have udfyldt en lægeerklæring. Blanketten finder du her på siden. 

Afbestilling, der skyldes en operation eller behandling, som var planlagt da rejsen blev betalt, dækkes ikke. Det samme gælder kronisk eller eksisterende sygdom, der i de sidste 3 måneder før bestilling af rejsen har medført symptomer, krævet behandling/indlæggelse eller medført ændret medicinering.

Download blanket til afbestilling

Hvis din bagage ikke kommer frem til destinationen, dækker vi nødvendige udgifter til køb af tøj og udstyr som erstatning for det forsinkede. Se beløbsgrænser i dine vilkår. 

Husk at kontakte flyselskabets ankomstservice for at få en PIR-rapport, som du skal kunne fremvise i forbindelse med skadesbehandlingen. Du behøver ikke bruge dine feriedage på at anmelde skaden, men kan sagtens vente til efter hjemkost. 

Er din bagage ikke kommet med flyet hjem? Bare rolig, den dukker som regel hurtigt op igen. Derfor gælder ovenstående ikke på hjemrejsen. Er din bagage stadig ikke dukket op efter 6 uger, betragter vi den som bortkommet og du kan derfor få erstatning for dine mistede ejendele.

Log ind og se dine vilkår

Online læge

Tag lægen med på ferie! Med din rejseforsikring har du adgang til danske læger via videokonsultation, når du er på rejse i udlandet.

Online læge

Tag lægen med på ferie! Med din rejseforsikring har du adgang til danske læger via videokonsultation, når du er på rejse i udlandet.